cakiltasimerveyimben
Konular
Ek gıda kabızlık sorunu
masaj yaparak, ılık suyla banyolar yaptırarak, zeytinyağı içirerek devam da etsem ek gıda döneminde kabızlık sorunu yaşıyorum, bebeğim artık 4 gün falan kaka yapamıyor. Bu sorunu yaşayan ve bir çözüme ulaştıran var mı
Yanıt yok
Son gönderi: 2 hafta önce
emziren anne grip ilaçları
emzirirken grip ilaçlarından kullanılabiliyor muyuz
Yanıt yok
Son gönderi: 4 hafta önce
gece ağlamaları
kızlar bebeğim 5.5 aylık. gündüz uykularını düzgün aldırıyorum, gece de uykuya normal geçiyor ama artık geceleri ansızın çığlık ata ata uyanıyor. Aslında çocuğun uykusu da var, hatta gözlerini de açamıyor ama o kadar ağlıyor ki. bazen bir gecede 10 kere oluyor bu, dişleri mi rahatsız ediyordur. Bu anne sabrı sınavı ne zaman son bulur tahmini olarak
Yanıt yok
Son gönderi: geçen ay
gece mesaisi ve meme sorunsalı
kızlar ben kızım doğdu doğalı öyle 3 saatte 1, 2 saatte 1 falan emzirmedim. Ne zaman isterse o zaman emiyor, genelde de saati kesinlikle geçmiyor. gece de bu yüzden her saat uyanıp emiyor şu an 5 aylık. benim durumumda olan var mı? gece saat başı uyanmaya bir çözümünüz var mı
Yanıt yok
Son gönderi: geçen ay
uyku saati
kızlar bebeklerinizi kaç saatte bir uyutuyorsunuz, benim kızım 4 aylık 75 dakikada bir uyutulabilir şeklinde yazıyor. ama onu uyguladığımda kızım artık sabah uykularını çok kısa uyumaya ve de çok uzun sürede uykuya dalmaya başladı. 2 saatte bir uyutmaya başladım şimdi
Yanıt yok
Son gönderi: 2 ay önce
Cevaplar
al benden de o kadar. emdikten sonra yatağına koyduğum an uyanıyor. yalnızca göğsümde uyuyor. uyanınca da kucağımda gezmek istiyor.
benimde bebeğimin büyüdüğü haftalarda kasıklarım baya ağrıyordu, geçmiş olsun🩷 her şey yoluna girecek
tabii her şeyin en iyisini yine sizin vücudunuz bilir ama bence beslenmenin çok kritik olduğu, yeterli su alımının sağlanması gerektiği bir süreçte kendinizi riske atmayın derim.
şu şekil bir darlama var bende de, 9. haftadayız ve halaaaa devam ediyor
lohusalık gerçekten inanılmaz zor bir şey. bağırmak, ağlamak, gece o uyusa bile uyuyamamanız çok olası. sürekli olmaması için bebeğinizin sizden başka (babası bile dahil) kimsesinin olmadığını bilin. siz onun her şeyisiniz. Emin olun çok da güzel bir annesiniz. güzel bir kadınsınız da. Her şey geçecek ama biraz zor geçecek, bebeğim 3 aylık olmasına rağmen ben bile bazen yapamıyorum hissine kapılıyorum
çoraplar bebeklerin ayaklarını çok çabuk sıkıyor anlamsız bir şekilde iz falan oluyor, ayakları minicik olmasına rağmen, insan o yeni doğurmuşluk psikolojisiyle "aman bebeğimin bacakları iz olmuş, sıktı mı, canı mı acıdı" falan gibi şeyler düşünüyor. ama tabii siz bilirsiniz
daha bugün aynı şeyi çocuk doktorumuza sordum, gaz yapar dedi. ama ben bulgur pilavı yediğim günler çok gazlı bir bebekle mücadele etmedim açıkçası.
inşallah sizinkide sağlıkla büyüsü 🩷 ama sakınnn çigköfte yemeyin benden tavsiye, tam 2 gün gaz sancısı yaşamıştı benim bebeğim
öncelikle geçmiş olsun, benim ilk 3 ayım böyle geçti. gözlerimi açar açmaz midem bulanmaya başlıyordu. benim hiçbir şey geçirmiyordu ama beyaz leblebi iyi geliyordu. Bir de karnın aç kalmasın hep ağzına bir şeyler at bence, beni o da rahatlatıyordu
benim doktorum menenjit aşılarının ikisinide önermişti, ikisinide aynı gün vurdurdum ve bebeğim 2 gün ağladı. biraz ağır ama bebekten bebeğe değişir bence. bizde az ateş de yaptı, calpol verdim
Ben doğurdum şükür 😂😂😂 darısı sağlıkla hepinize
benimki 3 aylık oldu hala sadece kucağımda uyuyor.....
benim kızım tam da sizin uyanma saatleriniz gibi uyanıyordu. hatta 11i bile buluyordu uyanması. kesinlikle sabah erkenden uyandırın, gerekirse altını açın hemen oyun oynatın uykusunu iyice açın ki biraz biraz bu düzene alışsın. sonrasında akşam uykuları da daha düzenli olmaya başlıyor
birebir aynısını yaşıyorum. normalde geceleri 3 saatte bir emmeye kalkan çocuk gitti yerine her saat başı kalkıp ağlayan biri geldi. ben dişlerin rahatsız ettiğini düşünüyorum
embeauty öneriliyordu ben de onun setini aldım, biraz daha azaldı dökülme
4. Ay atağı olabilir, benim bebeğimde tam o zamanlar başladı 4. ayındayız hala devam ediyor. allah yardımcımız olsun. gülmeleri ağlamaya dönüşebilir, gözyaşları sel olabilir, meme kabul etmeyip sakinleşmeyebilir, gayet normal. önerim de senin sakin kalman, çünkü o kalmayacak 😂
ben de bugün hastaneye gittim 4. Ay kontrolü için, bana da vitus yazıldı ama ben de ocean görüyorum her yerde. ne yapsam bilemedim pek
ben de depend almıştım 1 paketi yeterli oldu. zaten hastane orkid gibi kapkalın bezler veriyor ve hatta hasta bezini kesinlikle kullandırmak istemiyorlar. çünkü hava almadığı için epizyotomi bölgesinde enfeksiyon yapabiliyormuş. ama ben yine de çok kanamam olduğunda kullanıp, 1 paket biter bitmez bırakmıştım
benim bebeğim de 19 haftalık birebir bende de sizin anlattıklarınız var. 4. Ay atağı olarak geçiyor harika haftalar kitabında. takribi 16. haftalarda başlayıp pik dönemini 19da yapıp bitiyormuş. kitaba göre konuşmak gerekirse güneşli günler yakın ama anne olarak söyleyeceğim şey allah hepimize güç kuvvet versin😂
ben şu anlık ocean microfer kullanıyorum kabızlık yapmadı gibi duruyor 1 haftadır iyi. ama doktorum vitus fer yazmıştı, ocean bitince belki ona geçerim. oceanın demiri yetersiz geliyor demişlerdi
tam böyle gerçekten çok teşekkür ederim
“”
- Anonymous
çok teşekkür ederim yanıtınız için çok haklısınız, okunduğu gibi değil yaşandığı gibi cidden
geçiyor geçiyor sonra 4. aya bir giriyorsunuz işte o geçmiyor 😂
benimkide 4.5 aylık doktora sorduğumda 5.5 Ay alt sınır 6. Ay başlangıç dedi bana
Bende üçüncü ayında kızıma üçünü aynı anda vurdurdum. şimdi 5. ayına girdik, tekrardan yapılacak, yanlışlık yok. ama benim kızım menenjitten etkilenmişti açıkçası, umarım sizin bebeğiniz hiç ağrı ateş yaşamaz
büyüme persantili iyi ilerliyor. ama ben de sizin dediğinizi mantıklı buldum şu an. bencede süt artık yeterli gelmiyor olabilir. çünkü her yediğimiz şeye ağzını açıyor ama doktor büyümesi iyi olduğu için 6. aya kadar ek gıdaya geçirmeyeceğini söyledi
“”
- Anonymous
çok teşekkür ederim cidden. tam dediğiniz gibi her şey, zaten cuma günü özel aşıların 2. dozları ve muayenesi var. doktora söyleyeyim yavaştan başlayayım bende
“”
- Anonymous
çok teşekkür ederim, gece cidden çok alışkın her saat kalkmaya ben de sizin gibi yavaş yavaş pışlamaya falan alıştıracağım şu an çünkü yalnızca 2-3 uyanmasında kabul ediyor pış pışı. takviye hiç kullanmıyordum ve cidden 5 ay sonucunda çok kötü oldum, şimdilerde başladım omega3de alayım o zaman. sanırım bir tek protein ve su olayında eksiksiz ilerlemişim😂 yavaştan tadıma da başlayacağım teşekkürler
“”
- Anonymous
imdat ki ne imdat😂 ne yapsak sıkıntı cidden, bir şekilde halledeceğiz belliki. evlatlarınızı güzel günlerde büyütün inşallah, çok teşekkür ederim her söylediğiniz için 🧡
“”
- Anonymous
bunu da deneyeceğim çok teşekkür ederim🧡 uykusuzluk gerçekten bir anne için çok zor, gündüz zaten hep kucağımızda bir de gece uyumuyoruz, allah kolaylık versin inşallah🙏
“”
- Anonymous
allahım yardım et benimde bebeğim tam o dediğiniz ataktan beridir böyle. o zamanlar gündüz fenaydı şimdi ikisinde de fena.......
“”
- Anonymous
benimde bebeğim bir ara öyle karnı gurur guruldu. sonra o geçti demir vitaminine suçu atıp değiştirdim 🤣 ama şu an ayrı bir kafada bağırıyor, derdi artık tamamen benim sanırım 😂 uykusuzluktan delirmek üzereyiz komple sanırım
tecrübeleyle sabit olarak bebeğinize bence hiçbir zaman tam bulunduğu aylık kıyafetler almayın. çok çabuk bir şekilde ya boy atıyorlar ya da kilo alıyorlar. ben birçok takımı bu şekilde 1-2 kere giydirip kaldırmak zorunda kaldım
tam böyle bir durumun içindeyim benim bebeğim de 6 aylık hatta ilaveten benim bebeğim akşam 10dan önce uykuya geçerse, gece 4de gece uykusundan uyanıyor ve sabaha giriş yapıyor,2.5-3 saatte bir uyuduğu o düzene geçiyor
parol anne yorgunluğuyla birleşen gribe ne yapsın 🤣
çok teşekkür ederimmm
biz de 6 aylık olduk birebir aynısını yaşıyorum. gece yüzüm ona dönük yatmazsam bile uyanıp ağlıyor, koynuma sokulup uyuyor. bayramda herkesten uzakta durup öyle geçirdim, sorsan yabani falan denir ama bizden başka güvendiği kimsenin olmaması bebeklerimizin değil, çevredekilerin ilgisizliğinden gibi geliyor bana
yok yok hiç merak etme benim bebeğim de ataklardan geçerken benim içimden geçiyor. uykusu geldiği için ağlıyor, uyurken ağlıyor, neden uyudum da uyandım diye ağlıyor, beni görmeyince ağlıyor, görünce ilgi isteyip ağlıyor. sosyal medya anneleri beni krize sokuyor, hepsi hep bakımlı ve çocukları da hep mutlu huzurlu uykularında
tetagil ve osanit öneriliyor ama ben kullanmadım o yüzden tecribesel bir yorum yapamayacağım. aynı sorunu yaşıyoruz biz de, allah hepimize kolaylık versin. mısır iyi fikir dodmdodj
deneyeceğim teşekkür ederim...
benim bebeğim birebir aynı durumu yaşıyordu. doktora sordum, anne sütüne devam edildiği için karnı rahatsa ve gaz çıkarabiliyorsa 10 güne kadar bile yapmayabilirmiş. yemeklere kesinlikle zeytinyağı koyuyorum ben. arada bir de direkt içiriyorum.
“”
- Anonymous
o kadar aynı şeyleri düşünüp yapmışız ki. ben de 4 gün kakasını yapmayınca 5. Gün full anne sütü verdim, sanırım yemeye de alıştığı için doymadı gece durmadan emmek istedi emzirdim sabrettim, sabahında benim de bebeğim kakasını yapabildi. zorlandı ama başardı en azından. ama ne kadar bu yöntemi denesem de artık hep 3-4 günde bir az az kaka yapıyor. dün doktora gittiğimde doktor 10 gün normal, karnına dokun sertleşmemişse gaz çıkarıyorsa sıkıntı yok. ama karnı sertse gaz bile çıkaramıyorsa huzursuzlanıyorsa o zaman fitil gibi yöntemlere başvurulur dedi. ayrıca enterogermina Kids probiyotik önerdi. probiyotikler iyi geliyormuş.
“”
- Anonymous
biz 5.5 aylıkken 3 gün tadımlarıyla başladık. kabak, tatlı patates, havuç tarzında. blendırdan geçirmedim hep çatalla ezerek verdim. artık karıştırıp yemek yapmaya çalışıyorum. og natural diye bir markadan yulaf, Pirinç unu falan aldım ama bebeğim çok da sevmedi onları. bence bebekler para harcamasını değil damak tadına uyacak yemekleri seviyor. Sabah yumurta haşlayıp sarısını veriyorum. yanına bazen Pirinç unu yapıyorum. bazen yoğurt koyuyorum. akşam bizimle annemin yazın kendi döküp yaptığı tarhanadan yediriyorum (en sevdiği bu). pişirdiklerimi kendi haşlama suyuyla yemek yapıyorum, içine kesinlikle zeytinyağı koyuyorum. siz nasıl yapıyorsunuz, allah hepimize kolaylık versin valla 😂