kızlar ben kızım doğdu doğalı öyle 3 saatte 1, 2 saatte 1 falan emzirmedim. Ne zaman isterse o zaman emiyor, genelde de saati kesinlikle geçmiyor. gece de bu yüzden her saat uyanıp emiyor şu an 5 aylık. benim durumumda olan var mı? gece saat başı uyanmaya bir çözümünüz var mı
gece mesaisi ve meme sorunsalı
Cevaplar
19d47ee4
Merhaba. Bebeğin besin ihtiyacı artması nedeniyle sütünüz muhtemelen yetersiz geliyor ve bebeğiniz sık beslenme ihtiyacı hissediyor. Aylık kilo alımlarınız nasıl? Onu belirtirseniz daha net bir değerlendirme yapılabilir
Yanıtlar
büyüme persantili iyi ilerliyor. ama ben de sizin dediğinizi mantıklı buldum şu an. bencede süt artık yeterli gelmiyor olabilir. çünkü her yediğimiz şeye ağzını açıyor ama doktor büyümesi iyi olduğu için 6. aya kadar ek gıdaya geçirmeyeceğini söyledi
19d47ee4
Bebegin 300 500 gr alması persentil hesabında yeterli gibi gözükebilse de aslında bence bebeğin biraz işaretlerini takip etmek gerekiyor. Bizde de durum sizin gibiydi emzirme sonrasında doymadığını düşünüyorsam mama veriyorum,gerçekten rahat 3 saat memeden uzakta keyifli vakit geçiriyor bebeğim.
“Bebegin 300 500 gr alması persentil hesabında yeterli gibi gözükebilse de aslında bence bebeğin biraz işaretlerini takip etmek gerekiyor. Bizde de durum sizin gibiydi emzirme sonrasında doymadığını düşünüyorsam mama veriyorum,gerçekten rahat 3 saat memeden uzakta keyifli vakit geçiriyor bebeğim.”
- 19d47ee4
çok teşekkür ederim cidden. tam dediğiniz gibi her şey, zaten cuma günü özel aşıların 2. dozları ve muayenesi var. doktora söyleyeyim yavaştan başlayayım bende
Canım doymamış olabileceği gibi alışkanlıktan da uyanıyor olabilir.. Kızımda hem anne sütü hem mama kullandık, dediğin gibi sürekli uyanıyordu, gece beslenmesini azalttım yavaş yavaş, mamayı daha sulu yaptım verdim ve bi zaman sonra istemedi, gece uyanması da bitti.. Yani anlamış olduk ki açlıktan değil, alışkanlıktan... Ayrıca günlük 5 6 Bez sayısı varsa, aylık 400 500 gr alıyorsa, keyfi yerindeyse hiç sorun yok... Ha ola ki sütün yetmiyorsa da beslenmeni protein ağırlıklı düzenle, ek takviye kullan omega3 gibi, günlük su tüketimini artır, her emzirme öncesi su iç akış artsın... Zaten 5 aylık doktorun söylemesi gerekmiyor katı gıdaya geçmen için bence ufak tadımlara başlayabilirsin.. Bebeğin başını dik tutup oturabiliyorsa, yemeklere meraklıysa, siz yerken ağzını açıyorsa başlayabilirsin...
“Canım doymamış olabileceği gibi alışkanlıktan da uyanıyor olabilir.. Kızımda hem anne sütü hem mama kullandık, dediğin gibi sürekli uyanıyordu, gece beslenmesini azalttım yavaş yavaş, mamayı daha sulu yaptım verdim ve bi zaman sonra istemedi, gece uyanması da bitti.. Yani anlamış olduk ki açlıktan değil, alışkanlıktan... Ayrıca günlük 5 6 Bez sayısı varsa, aylık 400 500 gr alıyorsa, keyfi yerindeyse hiç sorun yok... Ha ola ki sütün yetmiyorsa da beslenmeni protein ağırlıklı düzenle, ek takviye kullan omega3 gibi, günlük su tüketimini artır, her emzirme öncesi su iç akış artsın... Zaten 5 aylık doktorun söylemesi gerekmiyor katı gıdaya geçmen için bence ufak tadımlara başlayabilirsin.. Bebeğin başını dik tutup oturabiliyorsa, yemeklere meraklıysa, siz yerken ağzını açıyorsa başlayabilirsin...”
- asli1453yuksel
çok teşekkür ederim, gece cidden çok alışkın her saat kalkmaya ben de sizin gibi yavaş yavaş pışlamaya falan alıştıracağım şu an çünkü yalnızca 2-3 uyanmasında kabul ediyor pış pışı. takviye hiç kullanmıyordum ve cidden 5 ay sonucunda çok kötü oldum, şimdilerde başladım omega3de alayım o zaman. sanırım bir tek protein ve su olayında eksiksiz ilerlemişim😂 yavaştan tadıma da başlayacağım teşekkürler
Yanıtlar
Rica ederim, yardımcı olabildiysem ne mutlu 🥰 şu an kızım 18 aylık ve 4 aylık bebeğim var, gündüz aynı belirttiğiniz gibi sürekli memede, nasıl süt yetiştircem ben bu çocuğa, kilo alamıyor mu aç mı, acaba mama mı başlasam diye düşünüp duruyordum sürekli, her ay 1 kg almış oluyor, ama memeden vazgeçmiyor, çünkü uyumak için de bizi emzik niyetine kullanıyorlar... Neyse ki gece uykumuz güzel diye çok sıkıntı yapmıyorum ama desteksiz uyuması için uyku eğitimi alacağım, büyüyorlar ikisini aynı anda uyutamam malum 4 ayak yok bizde 😅
Eğitim alacağım uzman bi video da, nasıl uykuya geçiyorlarsa, uykusu bölündüğünde de aynı şekilde geçmek ister.. Emerek uyuduysa yine emmek ister, pış pış ile geçtiyse pış pış ister, ayakta sallanarak geçtiyse sallanmak ister demişti.. Emen bebeklerin sorunu bu bence emerek uyudukları için başka türlüsünü bilmiyorlar...
“Eğitim alacağım uzman bi video da, nasıl uykuya geçiyorlarsa, uykusu bölündüğünde de aynı şekilde geçmek ister.. Emerek uyuduysa yine emmek ister, pış pış ile geçtiyse pış pış ister, ayakta sallanarak geçtiyse sallanmak ister demişti.. Emen bebeklerin sorunu bu bence emerek uyudukları için başka türlüsünü bilmiyorlar...”
- asli1453yuksel
imdat ki ne imdat😂 ne yapsak sıkıntı cidden, bir şekilde halledeceğiz belliki. evlatlarınızı güzel günlerde büyütün inşallah, çok teşekkür ederim her söylediğiniz için 🧡
Yanıtlar
Teşekkür ederim, sizde bebeğinizi sağlıklı mutlu günlerde büyütün inşallah 🥰
c034d886
Benim bebeğimde 5 aylık ve o da aynı anlattığınız gibi saat başı emiyor. Ben gece uykusuna geçerken sağdığım sütü biberonla verdim. Tek seferde doyacağı kadar sütü içince daha uzun uyudu. Acıkıyormuş demek ki.. Ben böyle bir çözüm buldum😌 İnşallah bebeklerimiz sağlıkla, huzurla, düzenli uyur :)
“Benim bebeğimde 5 aylık ve o da aynı anlattığınız gibi saat başı emiyor. Ben gece uykusuna geçerken sağdığım sütü biberonla verdim. Tek seferde doyacağı kadar sütü içince daha uzun uyudu. Acıkıyormuş demek ki.. Ben böyle bir çözüm buldum😌 İnşallah bebeklerimiz sağlıkla, huzurla, düzenli uyur :)”
- c034d886
bunu da deneyeceğim çok teşekkür ederim🧡 uykusuzluk gerçekten bir anne için çok zor, gündüz zaten hep kucağımızda bir de gece uyumuyoruz, allah kolaylık versin inşallah🙏
Yanıtlar
c034d886
Rica ederim🌸 Gece uykusu gerçekten çok önemli, en azından gündüz daha güçlü olabiliyoruz uykumuzu alınca. İnşallah faydasını görürsünüz sizde🙏🌸