Esraunsl
Konular
Uyku eğitimi
Herkese merhaba baktım ben gibi çok anne var kendi deneyimimi anlatmak istedim. Bebeğim 16 haftalıkken uyku eğitimi aldık şuan 27 haftalık öncelikle ağladı mı derseniz evet ağladı ama zaten ben bu çocuğu uyutmaya çalışırken kucağımda sallarkende ağlıyordu sadece yatağa bırakıp bir çaba göstermeyince insanın içi sızlıyor yoksa aynı ağlamaydı yani bebeğimi sallarken ağlamıyor değildi şey demeyin bebeğini ağlatmış öğrenilmiş çaresizlik falan arkadaşlar ne çektiğimi bir ben bilirim bir Allah bugün olsa yine alırdım asla pişman değilim çünkü artık bebeğimde mutlu uykusunu alıyor ben mutluyum uykumu alıyorum ayrıca mis gibi de bağımız var aramızda eskiden sallayarak uyuttuğumda daha mutsuzduk ikimizde. Uyku eğitiminden korkmayın kızlar benim psikolojim bozulmuştu inanın bakın geceleri eşimle ikişer saat oturarak duruyorduk biz kucağımızda uyuduğu için ve gündüzleri sadece ben tutuyordum bu söylediklerimi benim yaşadıklarımın benzerini yaşayanlar anlar başına gelmeyen bilmez yani evet pahalı ama bir öğretmen gibi bakınca duruma bende uyutmayı öğrendim çocuğumda da uyumayı öğrendi yani değdi biraz plan program işi oluyor ama hayatınız düzensizse düzene koyamayacaksanız başlamayın bence biz şuan onun uyuduğu saatlere göre düzenledik hayatımızı mesela akşam 7den sonra daha hiç çıkmadım dışarı o uyuyor bende dinleniyorum misafir gelince bile çocuğumu uyutup öyle devam ediyorum ailelerimiz bile uyku saatlerini biliyor ona göre hareket ediyor inanın benim kafam çok rahat artık kısacası uyku eğitimi alın demiyorum ama kendiniz verebilirseniz kendiniz yapın benim bunu araştırmaya öğrenmeye ne vaktim ne sabrım vardı açıkçası o yüzden birinin bana öğretmesi gerekiyordu ama videolar var izleyerek yapanlarda var herkesin kendi deneyimi bu çocuk yetiştirmek umarım çok güzel uyuyan bebekleriniz vardır hiç ihtiyaç duymazsınız :)
Yanıt yok
Son gönderi: 2 hafta önce
Demir vitamini
Demir vitamine başladık oceans ama kabız yaptı ne yapabilirim sizler hangi vitamini kullanıyorsunuz
Yanıt yok
Son gönderi: 2 ay önce
Uyku eğitimi
Merhaba bebeğim 4 aylık uyku eğitimi almak istiyorum tavsiye edebileceğiniz birisi var mı daha önce alan var mı
Yanıt yok
Son gönderi: 3 ay önce
Kafasını sürekli sürtüyor
Bebeğim 3 aylık uykuya dalarken gözleri kapalı kucağımda sürekli burnunu omzuma sürtüyor burnunun şekli bile bozuldu neden yapıyor bunu yaşayan var mı
Yanıt yok
Son gönderi: 4 ay önce
Emziğe nasıl alıştırırım
Merhaba 2.5 aylık bebeğime emziğe alıştırmak istiyorum çünkü çok gazlı bir bebek ve reflüsü var doktor emziğin iyi geleceğini söyledi Philips avent denedim bibs damaklı emzik denedim aslında emmek istiyor gibi özellikle uykuya geçişte sürekli emme isteği var elini falan emiyor ama emzikleri ağzında tutamıyor emerken çıkıyor sanırım büyük önerdiğiniz bir emzik var mı birde nasıl alıştırmam gerekiyor yani gün içerisinde sürekli ağzına emzik mi vermeliyim sadece uykuya geçerken mi vermeliyim almadığında ne yapmalıyım hemen emziği alır almaz hep emer mi yoksa arada bırakır mı hiç bilmiyorum fikirlere açığım
Yanıt yok
Son gönderi: 4 ay önce
Yatağa koyunca uyanıyor
Arkadaşlar bebeğim 2 buçuk aylık ve son bir haftadır geceleri artık kucağımda omzuma yatarak uyuyor yani ne yaptıysam olmadı yatağa koyduğum an çırpınmaya başlıyor gazlı bir bebek ondan mı geçici bir dönem mi ne yapma lazım çok yoruldum artık
Yanıt yok
Son gönderi: 4 ay önce
Bebeklerde grip
2aylık bebek grip oldu benden bulaştı burun akıntısı hapşırık öksürük ve gözlerde sulanma var hırıltılı nefes alıyor ne yapabilirim evde
Yanıt yok
Son gönderi: 4 ay önce
Bebeğim kafasını sürekli sallıyor
Merhaba bir kaç gündür bebeğim çok huzursuz reflüsü var ona bağlıyorum ama uykuya çok zor dalıyor aniden ağlayarak uyanıyor ama asıl sorum kucağımdayken omzuma kafasını sağa sola sallayarak sanki deve kuşu gibi gömmeye çalışıyor bunu uyurkende uyanıkkende yapıyor neden olduğunu çözemiyorum yaşayan var mı
Yanıt yok
Son gönderi: 4 ay önce
Uyku damlası
Merhaba 2 aylık bebeğim var ve uykuya çok zor dalıyor bay bay night damla Nurse harveysin uyku damlası gibi damlalardan kullansam diye düşünüyorum kullanan oldu mu hiç
Yanıt yok
Son gönderi: 4 ay önce
Reflü
Bebeğim 50 günlük reflüsü var bir aylıkken fark ettik gaviscon verdi doktorumuz ama çok nadir kullanmaya çalışıyorum son gündür geceleri saat başı uyanıyor ve kucağıma alınca hissediyorum öğürme hissi yaşıyor başına gelen var mı ne yapmalıyım benim yediklerimden dolayı olabilir mi
Yanıt yok
Son gönderi: 5 ay önce
Cevaplar
Bigaia kullanıyoruz sab simplexte var ama siz nasıl kullanıyorsunuz
Çok teşekkür ederim gerçekten çok zor reflü yatağı kullanıyorum dediğiniz gibi hep uyanığım aslında ama bebeğim ayrıca çok gazlı bunun belirtiyorum çünkü size şeyi sormak istiyorum geceleri çok ses çıkartıyor yani sürekli inleme hırıltı kıpırdanmı kundaktan bile sıyrılıyor o kadar hareket ediyor ben reflüden olduğunu düşünüyorum ama sizde nasıldı sessizce uyuyor muydu
Gerçekten bizim bir gecemizi anlatmışsınız sizde umarım en kısa zamanda iyileşirler dün artık dayanamayıp bir doktora gittik gaviscon infant şase ve Nurse harveyin colex şurubunu verdi inanır mısınız bu gece ilk defa saat başı uyanmadı ve sadece sabaha karşı çok az ses çıkardı muhtemelen ilacın etkisi geçti her bebek farklı ama kesinlikle deneyin derim ilk defa günlerdir 3saat aralıksız uyudum
Siveno kulların ben hatta doğumdan sonra hâlâ siveo kullanıyorum
“”
- Anonymous
Sab simplex simetikon içerikli bir ilaç düzenli kullanmamak lazım sadece bebeğin karnı çok şiştiğinde çok gaz biriktiğinde tek doz olarak kullanmak gerekiyor siz nasıl kullanıyorsunuz
Sadece anne sütüyse hiç dert etmeyin ve bebek ne zaman emmek istiyorsa o zaman emzirin benim bebeğimde aynı mamay destekliyse azalatmak lazım yoksa problem değil içiniz rahat olsun
Bestlak damla ve still çay bende bu ikisi baya etki ediyor tabi yanında 3 4 lt su içiyorum denemelisiniz bence
Merhaba tam 2 aylık bebeğim gazdan ne çektiğimi bir ben bilirim geceleri onunla birlikte bende ağladım ha azalttım mı azaldı evet ama hâlâ bazı günler hiç uyumuyoruz öncelikle Allah yardımcınız olsun Bigaia probiyotik damla düzenli hergün aynı saatte vermeniz lazım etkisini bir haftada anca gösteriyor ama uzun vadede kesinlikle rahatlatıyor sab simplex gibi simetikon içerikli damlalar çok zorda kalınca verilmesi gerekiyor kiraz çekirdeği falan bizde hiç işe yaramadı ama ayaklarına çok dikkat ediyorum üşümesin diye birde asıl önemli olan emerken hava yutmaması ve kesinlikle o gazı ağzından çıkartmak lazım gerekirse 20 dk uğraşın gece çok zor oluyor ama değiyor inanın gaz çıkarttıktan sonra ağlıyorsa zaten masaj yaptırmaz kasar kendini siz gün içinde sakinken bisiklet sürme hareketi yapın tekrar kolaylıklar diliyorum
Bende aynı durumdayım hiç korkmayın sadece beslenme değil sizi istediği içinde emmek istiyor bazen bi atak oluyor ama zamanla daha normalleşecek korkmayın çok normal
Aslında o gazın devamı olduğu için ağlıyor çünkü gaz bağırsakta hareket edince karnı spazmı yaşıyor dediklerime bi bakın inşsllsh şifa olur
İnanın denize düşen yılana sarılıyor 3 gündür toplasanız 3 saat uyumadım burayada bilgi almak için yazdım görüşünüz için teşekkür ederim
Teşekkür ederim anlaşıldığımı hissettim Allah hepimize kolaylık versin
Aynı haftanın içindeyiz benim çocuğum kolik ama bir nebze olsun işe yaradı umarım sizde de işe yarar uyuduğu zaman kucağımda 20-30 dk tutuyuorum tamamen uykuya daldıktan sonra yatırıyorum yine bir kaç kez uyanıyor ama daha az bu arada uyanacağını hissettiğimde hemen kucağkma alıyorum ağlamasına müsade etmeden tekrar uyutup sonra yatırıyorum yatağına umarım sizde daha çok işe yarar
Bana nasılsın deseler synı cümleleri kurarım aynı
Gündüzleri uyutmaya çalışın bende aynı durumdaydım gündüzleri ya çok uyuyor yada hiç uyumuyordu öyle olunca gece uykusu yoktu 3-4 günde düzeliyor emin olun gündüzleri saat başı uyuması lazım aslında çok uyuduğu zaman uyandırdım uyumadığında kucağımda uyutmaya çalıştım sürekli şimdi gece uykusundan hâlâ ilk bir iki saat uyanıyor sürekli uyutmaya çalışıyorum yavaş yavaş o da düzelecektir diye ümit ediyorum
2 aylık
Sık sık burnunu yıkayın inanın çok çabuk geçiyor ama gerçekten sık geçmiş olsun
Bende 3 aydır düzenli hergün içiyorum ile yarıyor yeşil olanın tadını daha çok beğendiğim ama herşeyden çok uyku işe yarıyor 😅
Halkbankasına yatıyor şahsi olarak kimlikle alıyorsunuz
Nane yağı ben yatağına damlatıyorum baya etkili uyurken hatta burnuna pamuğa damlatıp koklatıyorum
Ben göğüs kalkanı ile beraber kullandım hem göğüs kalkanı meme ucunu sütyene dahi değirmediği için acımıyor ve hava aldığı için çabuk iyileşiyor
İnternetten sterimar deniz suyu var doğduğundan itibaren kullanılabiliyor ben onu sıkıyorum sonra aspiratörle çekiyorum hiç korkmayın emin olun çok rahatladığını fark edeceksiniz
Günde 3 defa bir bardak suya 20 damla şeklinde kullanıyorum beraberinde malt içecek içiyorum ikisininde faydasını gördüm en önemlisi uyku inanın hiç birşey yemediğim bile oldu sütüm azalmadı ama uykusuz kaldığın gün azalıyor
Merhaba öncelikle geçmiş olsun aynı durumdayız benimde bebeğimin alt ast yüksek çıkıyor hep sarılığınız aynı idrar kaka hepsi aynı yani birşey olmuyor bunun için çocuk gastroya yeşil açabilirler biz henüz gitmedik ama sizin içtiğiniz bitki çayından dahi olabilir tavsiyem gitmeden önce rezene kimyon çayı içiyorsanız ara verip tekrar kan verin
Önce kendim tartılıyorum sonra kucağımda onunla tartılıyorum çıkan farktan 100-150 gr düşüyorum üzerindeki elbiseler için sürekli aynı tartıyla tartılırsanız doğru olmasa bile kilo alıp almadığını takip edebilirsiniz
İlacın ismini söyler misiniz
Eğitim almak için sordum 4 aydan önce başlamıyorlar sadece bunu biliyorum
Ben aldım bu hafta başlayacam inşallah olur
Siveno markasının stick yatıştırıcısı var mutlaka tavsiye ederim benim bebeğim 4 aylık hâlâ kendini çiziyor sabah sürüyorum akşama geçmiş oluyor mutlaka deneyin
Aldım yarın başlayacağız inşallah işe yarar
20000 ₺ yarın başlayacağım paylaşırım tabi
Bende aynı kargaşayı yaşıyorum 4.5 aylık benimki de kilosu kadar demişlerdi başka doktor 2 katı dedi
Ay evet :) benimde derdim demir ilacı olunca yanlış anlamışım bende onun karışıklığını yaşıyorum da kusura bakmayın :)
Benim oğlum 4 buçuk aylık dönemiyor ama doktor oturtabilirsin dedi ben destekli oturtuyorum
Ben mamaaura kullandım sıfır çatlakla bitirdim hamileliği tavsiye ederim
Sterimar deniz suyu var tavsiye ederim ben doğduğu günden beri bunu kullanıyorum izotonikli suyla yıkadım çektim bunun kadar işe yaramadı günlük temizliyorum bunun birde yılanlı burun için olanı var hangisi size uygunsa onu deneyebilirsiniz geçmiş olsun
Ben pınar sibirsky dan aldım tavsiye ederim
4.5 aylık bebeğim eğitim 2 hafta şuan 2. Haftanın içindeyiz sandalye metodunu uyguladık yani bece ağlamadan mümkün değil illaki ağladı ama şuan çok rahatladık ben uykudan çok çektim şuan o kadar rahat mutlu ve huzurluyuz hem bebeğim hem biz fiyatı 21000 iyiki almışım diyorum
En az ağlatan diye birşey olduğunu düşünmüyorum benim bebeğim bağımsız uyumayı öğreniyor illaki ağlayacak her bebekte farklıdır tabi inşallah sizin istediğiniz gibi olur :)
Bende aynısını düşünüyorum bazen ama gözlük durmaz bence
Primadan çok memnunum tavsiye ederim asla pişik tahriş sızıntı yapmıyor
Bebeğiniz erkek mi genelde erkek bebeklerde oluyormuş bizimde aynı emerken ve uykuya geçişte çok terliyor ama normalmiş bu durum fazla efor harcadığı için oluyormuş
Benim bebeğim 5.5. Aylık gündüz uykularından birini başka bir evde yapacağımda bile çok huzursuzlanıyor ağlıuor gece uykusunda da huzursuzlanıyor imkanınız varsa beşiğini yanınızda götürün bence ben gündüz bile yanımda taşımak istiyorum valla ;)
Ben aldım 4,. Ayda çok rahatladım artık
Benimki hiç uyumuyordu yani keşke memede uyusa diyordum onu da uyumuyordu artık çok düzene girdi yani herkese tavsiye ediyorum keşke daha erken alabilseydim ama 4. Aydan önce vermiyorlar :) 4. Ayın birinci günü başladık biz şuan 6 aylık
Kim west sandalye metodu
Ben kucağımda tutarak emzirmeye çalıştığımda emmiyordu sırtüstü yatırım memeyi verdiğim zaman emiyordy o zaman ayrıca açlığını biraz arttırıyordum
Biz aldık iyiki almışız 🙏
Arkadaşlar bu konuda beybim hakkımı ödeyemez diye düşünüyorum :) çünkü 4.5 ay gece gündüz ben oturarak onu kucağımda tuttum ve öyle uyudu inandırıcı gelmeyebilir ama gerçekten geceleri eşimle dönüşümlü 2 saat o oturdu tuttu 2 saat ben gündüz aynı şekilde bu arada uyutmak içinde ayakta ve kucakta sallayarak uyudu onda bile normal değildi yani tabi benim uyku olmadığı için kafayı yiyecektim ki hem uyku eğitimi aldık hemde biyüdüğü için normale döndü kısacası 4. Aydan önce böyle alıştıyla başta değişmesini beklemeyin 4. Aydan sonra düzelecek uyku eğitmenimiz bile ilk 4 ay böyle birşeyin mümkün olmadığını söylemişti 4. Aydan sonra kucak uyutuyorsanız yatağa (internetten bakın battaniyeyi rulo haline getiriyorsunuz çocuk ona yan bir şekilde sarılıyor gibi yatıyor koala bile kolları bacakları onu sarıyor yan yatıyor diye korkmayın birşey olmuyor) bu şekilde koyun önce emin olun uyuyacak ve şok olacaklasınız ama yatırmadan önce elini kaldırın kendiliğinden düşüyorsa öyle yatırın sonra yavaş yavaş düzelecek hepinize bol sabır diliyorum :)
Gece uyanıyor mu bebeğiniz
Benim youtubeden videoları karşıma çıktı öyle şans eseri buldum açıkçası Pınar sibiski kundak uyku diyede bulabilirsiniz ben memnun kaldım benim bebeğimde çok çabuk uyum sağladı açıkçası sizde kendiniz araştırın çok kısa özetleyim günde 3 uyku uyuyor şuan uyku aralıklarını takip ediyoruz ilk günler saat saat zor gibi oluyor kanata uyudu uyandı falan ama şuan çok hızlı kafamızda herşey saati gelince yatağına koyuyorum ve çıkıyorum kameradan yoksa yanında uyuyana kadarda bekliyorum sonra bazen kendiliğinden uyanıyor bazen ben uyandırıyorum illaki onunda uyuyamadığı zamanlar oluyor bana pınar hanım şey demişti siz yatağa yatar yatmaz uyuyabilir misiniz her zaman olmuyor tabi bazen onunda böyle zamanları oluyor mesela dönmeyi öğrendi benim çocuğum ben çevirdim o dönü onun tam oturtana kadar biraz zorlandı ama geçti ay size en güzelini söyleyim mi gece sadece bir kere uyanıyoruz mesela emzirmeye tamam sonra sabah :))
Tabi bu şey değil hiç mi uyanmıyor bazen uyanıyor biz de uyanıyoruz aynı onun gibi ama uyanınca kendi kendine aguluyor beşiğiyle oynuypr dönüyor sonra uykusuna geri dönüyor sabah erken uyanıyor mesela saati gelene kadar almıyor yataktan çünkü ağlamıyor inanın bu bile büyük nimet
Teşekkür ederim hepimizin çocuğu inşallah mutlu olalım her zaman :))
“”
- Anonymous
14 günlük birebir uyku aldım hergün telefon konuşması yaptık ilk günler her uykusundan önce konuşuyorduk bu arada en güzel yanı eğitimi aldık neredeyse 2 hafta ön hazırlık yaptık beslenme işte sallayarak uyutmayı azaltma falan yani bir anda hop diye başlamadık o güzden beybi hazır oluyor yavaş yavaş hani pınar hanımdan olmasa bile alacaksanız bir sorun olur mu hemen bugün başlanırsa gerçekten biraz şok etkisi olabilir beybi için umarım çok güzel uyuyan bir bebeğiniz olur :)
Merhaba bizde ilk molfix kullandık ama her sabah sızdırdığı için primaya geçtik çok haklısınız Prima çok daha uzun süre gidiyor ama tamamının dolmasını beklemiyoruz biz yarısına gelince değiştiriyorum veya elime dolu gelince tabi yaz aylarında hangi bez olursa olsun biraz sık değiştirmek lazım bence gece primayı hiç değiştirmiyorum taşmıyor hiç