GÖĞÜS YARALARI

Ruh Sağlığı & DestekEmzirme
studymom profile picture

studymom |

Merhaba, doğum yapalı 69 gün oldu bu kadar zamandır göğüs uçlarımı bir türlü iyileştiremedim her gün farklı bir acı farklı bir yara var 🥺 bir yandan bebeğim anne sütü alsın diye emzirmek isterken bir yandan acıyla ağlayıp emzirmek istemiyorum 🥹 sürekli bebeğimi tam anlamıyla besleyemediğimi düşünerek kendimi yetersiz hissediyorum 🥺 bugün göğsümün birisini saatlerce emziremedim ve acaba sütüm biter mi telaşına kapıldım Benimle aynı durumu yaşayan birileri var mıdır, bir öneri bir destek almak için yazıyorum Çok yoruldum ve yıprandım 🥹

Tartışmaya katılın

Yanıt vermek veya kendi sorunuzu sormak için Momy uygulamasını indirin.

Google Play'den alınApp Store'dan indirin

Cevaplar

silayayann profile picture

merhaba öncelikle sakin olmalısınız ve sağım yapabilirsiniz bende aynı durumu yaşadım meme ucu çatlaklarından dolayı durum mastite kadar ilerlemişti tahin yağı iyi gelmişti çok zor iyileşiyor ama en azından meme pompası bir süre sağıp vermek daha durumu hafifletiyordu

Yanıtlar

studymom profile picture

emziremediğim zamanlarda sağım yapmayı deniyorum ancak bebeğin emmesi gibi olmuyor tabi, tahin yağını deneyeceğim, teşekkür ederim 🌸

taze anne profile picture

Benim ilk haftadan yara olacağını hisseder hissetmez tahin yağı kullanmaya başladım hemen geçti ve bir daha yara vs olmadı, arada bambu göğüs kapakçığı da kullandım ama tahin yağını tavsiye ederim

Yanıtlar

studymom profile picture

teşekkür ederim tahin yağını deneyeceğim 🌸

fa673e2b profile picture

fa673e2b

bebeğinizin memeyi tutmayla ilgili problemi olabilir bebek emerken gogsunuzu agzinin icine dogru iktirin sadece ucunu çekmemesi lazim kahverengi alan ağzında olmalı o yüzden yara olur ve emzirme bittikten sonra biraz süt sıkıp oyle kurumasını bekleyebilirsiniz

Yanıtlar

studymom profile picture

tam tarif ettiğiniz şekilde emiyor aslında 🥺 ben de o yüzden anlamıyorum neden bu kadar acı çektiğimi 🤦🏼‍♀️ sütümü de emzirme öncesi ve sonrası sürüyorum, teşekkür ederim 🌸

yildizyilmaz790 profile picture

merhabalar bebek emmeyi öğrendiği gibi bizde emzirmeyi öğreniyoruz.Lutfen kendinize zaman taniyin.Yaralar yanlış emzirme pozisyonundan kaynaklanıyordur büyük ihtimalle.internette emzirme ile ilgili videolar bolca mevcut sakince denemeler yapin.ve yakin zamanda doğum yapan emzirme konusunda size yardımcı olup pozitif yönde destek olan birisi olursa iyi olur birkaç gün en azından.Yilmayip emzirmeye devam etmeniz takdire şayan sizi tebrik ediyorum.Oncelikle sütum var mı yok mu diye telaş etmeyin.Bebeginiz emdikçe süt artar her fırsatta bebeğinizi emizrin ve bebeğinizle bol bol ten teması yapıp bol su için lütfen.Gayet yeterlisiniz güzel düşünün.Bebekler bazen tek memeyi daha rahat emebiliyor.Diger memeyi teklif edin arada gözlemleyin sakin bir odada verin kalabaliksa.gunduz tutmuyorsa gece deneyin veya farklı bir pozisyon deneyebilirsiniz.Yanlis emzirmekten dolayı meme ucu yaraları olabilir lansinoh meme ucu kremi kullanabilirsiniz silmenize gerek yok.o hafifletiyor.zamanla daha iyi olacak.Saatlerce emmedihinde süt bırakıp ağrı sancı yapabilir o durumda rahatlatmak amacıyla sağım yapabilirsiniz makine veya elle.Bebek emdikçe bebeğin ihtiyacına göre bebeğe göre süt üretilir süt bebeğin emme hızına göre gelir.ama sürekli sağım yaparsanız sütünüz aşırı artar .bu sefer bebeğiniz henüz küçük olduğu için emme kasları zayıftır sağım yapılan memede daha tazyikli süt gelecektir bu tazyik bebeğin meme reddine sebep olabilir.O yüzden gerektiğinde sağım daha makbuldür. özetle yaralarıniz için doğru emzirme tekniği biraz pozitif destek ve krem.Sut içinde bol temas bol emzime ve su.Cogu anne benzer sorunlar yaşıyor ileriki aylarda daha iyi oluyor.5 .ayda bir anne olarak ilk aylar benzer şeyler yaşadım.Rahat ve sakin olun bolca uyuyun gayet iyi gidiyorsunuz bu günlerde geçecek bebeğiniz sizin gibi bir annesi olduğu için çok şanslı.Bebeginzile size sağlıklı huzurlu günler diliyorum.

Yanıtlar

studymom profile picture

öncelikle çok teşekkür ederim uzun uzun yazmışsınız🌸 daha çok psikolojik yöne değinmişsiniz bu beni rahatlattı 💗 aslında yazdığınız şeyleri ben de biliyorum ancak başka birinin de aynı şeyleri söyleyip destek olması çok hoş bir durum 💕

studymom profile picture

önerileriniz benim için çok kıymetli, kendime sık sık hatırlatacağım 🌸

yildizyilmaz790 profile picture

ve evet gümüş kapaklar çok işe yarıyor hala kullanıyorum tavsiye ederim

Yanıtlar

studymom profile picture

Lansinoh krem ve gümüş kapak da aldım ancak henüz elime ulaşmadı onları da deneyeceğim 🌸

1f48bc93 profile picture

1f48bc93

Gümüş kapak kesinlikle çok etkili. Asla çıkarmıyorum. Göğüs ucu kremi, kalkan vs. İlk hafta neler çektim hiçbiri fayda etmedi. Hemen gidip gümüş kapak aldım 2güne dindi acılarım. Arada emiş şeklinden vs hala acı oluyor ama gümüş kapak hemen geçiriyor

Yanıtlar

studymom profile picture

teşekkür ederim 🌸gümüş kapak siparişi verdim bugün geliyor hemen deneyeceğim umarım kısa sürede toparlanır

karsakcansu profile picture

Bebeğinizi yanlış pozisyonda emziriyor olabilirsiniz. Sağlık ocağında bir ebeden yardım almanızı tavsiye ederim bende de ilk zamanlar çok oldu bu yaralar fakat ebe sayesinde doğru tutuşu ve doğru emzirme pozisyonunu öğrendim.

Yanıtlar

demiraysenur884 profile picture

benimde doğumdan sonra yaşadım sizi anlayabiliyorum ama tahin yagi ve zeytinyağı gerçekten iyi geliyor ben herşeyi denemiştim onlar iyi gelmisti bence doktorunuzlada danışarak krem yazabilir ayrıca herkesin yazdığı gibi yanlış tutusla oluyor benim öyleydi ondan kaynaklı olmuştu emzirme yastığı kullanarak emzirirsenide daha rahat edersiniz

studymom profile picture

hastane ve sağlık ocağındaki ebelerle görüştüm pozisyonda bir hata olmadığını söylediler

studymom profile picture

tahin yağını ve Lansinoh krem deniyorum

demiraysenur884 profile picture

zeytinyağı geçir ist

demiraysenur884 profile picture

geçirmişti benimde hala acı hissettimde sürüyorum sızi oldugunda bile hemen sürsem hemen geçiyor acısını aliyor

demiraysenur884 profile picture

lansinoh bende işe yaramamisti inşallah sizde faydası olur

studymom profile picture

Her yolu deniyorum 🤦🏼‍♀️

39386737 profile picture

39386737

ben de Lanolin krem ve Kantaron yağı kullandım yumusatti acısını dindirdi tabi bebek emmeye alıştıkça kalmadı acı da

Yanıtlar

studymom profile picture

teşekkür ederim 🌸 Lansinoh krem kullanıyorum, bir de kantaron yağı deneyeyim

39386737 profile picture

39386737

İnşallah sizde de faydası olur kolaylıklar dilerim 🌼🌼