cns91a
Konular
Mama- yemek termosu ?
Hanimlar ek gida donemi icin termos bakiyorum stanley ve skip kop arasinda kararsiz kaldim e bebektede var ama gorsel olarak bunlar daha guzel deger mi 2-3 kati para vermeye ilk cocugum haliyle hevesliyim biraz kullananlar yazabilir mi
Yanıt yok
Son gönderi: 3 hafta önce
4 aylik balgam
Bugun kisa kisa oksuruk hirilti ve tikanma yasadik doktora gttik muayenesinde birsey olmadigini soyledi cok sukur ama eve gelince balgam oldugunu farkettim sirtina sicak havlu ve vurarak bilac defa mukuslu tukuruk yani balgam cikardi sizler yasadiniz mi ??? Huzursuzluk nezle grip vs yok
Yanıt yok
Son gönderi: geçen ay
Ek gıda ekipmanlari ??
Merabalar hanimlar ek gida donemi icin kasik tabak kase arayisindayim oioi marka nasil ? Sikayet var da koku kaliyor vs yaziyo sizlerin onerisi varsa degerlendirmek isterim ?
Yanıt yok
Son gönderi: geçen ay
Saç dökülmesi
3 ay oldu dogum yapalı saclarım aşırı dökulmeye basladi duyuyodum baskalarindan ama avuc avuc elimde kalıyor normal mi ? Tavsiyesi olan var mı ?
Yanıt yok
Son gönderi: 2 ay önce
Cevaplar
Mochi giyilebilir pompa efsane 2 ay gece gunduz kullandim dikkat edilmesi gereken sey sutyenin icine siki yerlestirmek yarim atlet gb esnek sutyenlerde memeye tam yapismiyor ama sıkı bir sutyenin icine koyarsaniz daha rahat edersiniz 1 adet almaniz yeterli cift almaniza gerek yok ben 1 aydir sağım yapmiyorum cunku bebegim artik daha kuvvetli emiyor gerek kalmadi
Hic belli olmaz ben 30 hafta cok rahattim hamile gb degildim 30 haftadan sonra kusmalar mide yanmalari ve idrar kacirmalar yasadim
Benim doktorum ilk 12 hafta sadece folik asit sonrasinda elenatal 2 hamilelik icin multivitamin ve D vitamini vermisti saglikla aldim bebegimi kucagima insallah sizinde oyle olur 🥰
3 aylik bebegim var bizde zaman zaman yasiyoruz hatta gezmeye disariya ciktigimiz geceler daha cok oluyordu ilk zamanlar bugun doktor gelisim surecinin bir parcasi oldugunu etrafa farkindaligi arttikca bilincalti ruyalar gorebilcegini soyledi
Benimde bebegim 3 aylik artik yoguslerim yumusak cunku bebek daha kuvvetli emip bosaltim yapiyor ayrica tek gogus 140 ml cok iyi masallah 🧿
Ben 2.5 ay tumgun emzirdim tabi gunde 3 kere 75 ml mama veriyodum istekli bi bebek oldugu icin gece yatmadan sagdım ilk uyandiginda biberonla sut veriyodum cunku ac uyaninca hirsindan memeyi tutmuyordu 2 haftadir sagim yapmayida biraktim gece uyaninca direk emziriyorum daha buyuk kolaylik sizinde artik 3 aylik olmus bebeginiz sagmadam direk memeyle bi dev etmeyi deneyin
Benimde 3 aylik bebegim var hala regl olmadim yumurtlama baslamis olabilir ayrica gebelikte olabilir dikkat etmek lazim ☺️
Bizde 2 ayda 3 aşı aşı olduk 2-3 saat sonra huzursuzluk basladi hemsire ates 38 olursa calpol ver demisti ben agrisi var huzursuz diye 2-3 saat sonra 2 ml kadar verdim 5 saat sonra tekrar verdim sukur kolay atlattik yani atesinin cikmasini beklemek sacmalik geldi bana
Ayni durumu bebegim ve bir arkadasimin bebegide yasadi onun tavsiyesi ile wellcare d vitaminine gectim cok memnunum sizde deneyebilirsiniz
Benim kizimda 3.5 aylik maksimum bir bucuk saat dayanabiliyor açliga bazen 5 dk emiyor bazen 10 dk kendisi belirliyor kac ml oldugunu hesaplayamayiz doydugu zaman birakiyor
Oncelikle hayirli olsun bebeginiz dunyaya gozunu acali henuz 10 gun olmus sizin teninize kokunuza kalp atisiniza kisacasi size cok ihtiyaci var tanidigi bildigi tek kisi annesi suan kendini guvende hissetmek istiyor sabirli olun derim benim bebegim suan 3.5 aylik ayni surecleri hepimiz yasadik benim uykusuzluktan kafam calismazdi bebegin herseyini yazardim tekrar sabirlar ve saglikli gunler diliyorum size🥰
Mamalar toplatildigi donemde dogum yaptigin hastane hipp organic combiotic vermisti bebegime 3.5 aylik olduk hala o mamayi kullaniyorum bi sorun yasamadik tabi anne sutu + mama ilerliyoruz ama denemenizi tabsiye ederim kabizlik vs yasamadik
Ne tarafta oturuyorsunuz halkali atakente yakin iseniz bht clinic tema hastanesi iyidir hastane sahibi ayni zamanda kadin dogumcu Resat Bahat var gozum kapali her arkadasima tavsiye ettim ben uzak oldugum icin bana yakin fulya acibadem kadin dogumda cok iyidir ben daha yeni orada yaptim dogumumu
Burun temizligine zaten onem veriyorum anne sutu + mama olarak ilerliyoruz tesekkur ederim ilginiz ve guzel dilekleriniz icin🙏🏻🤍
15 yildir panik atak hastasiyim gebeligim boyunca ilac alamadim ama sukur kolay bi gebelik gecirdim dogumum genel anestezi ile oldu cok rahat uyuyup uyanip bebeginizi kucaginiza aliyorsunuz ben epidural istemedim cesaret edemedim bence sizide korkunuz varsa genel en guzeli
4 aylik bebegim nezle olmustu kisa kisa oksuruk hapsirma burun akintisi oksuruk meger balgammis yeni iyilestik cok sukur burnuna serum fizyolojik damlat 2-3 saatte bir aspiratorle burnunu cek dedi doktor ben gunde 3 kere buhar tuttum agzina burnuna korkudan atesi olmasin diye calpol verdim 2 kere sık emzirdim 2-3 cay kasigi ilik su verdim sirtina ve karnina ara ara sicak havlu yaptim sirtina gaz cikarir gibi pitpitladim balgam atti 3-4 kere epeyce rahatladi 4-5 gunde gecti sukurler olsun Allahim sizede sifa versin insallah
Evlendim 3 ay sonra rahimimden portakal kadar miyom aldirdim ozaman sizin gibi bende cok korkmustum moral bozuklugu yeni evligim vs hepsi cabasi 1 yil sonra hamile kaldim hamilelikten dogumdan herseyden yine cok korkmustum 10 haftalik kalbi durdu ve kurtaj oldum sonra uzuldum ve dedimki Yaradan bana sen hazir degilsin dedi ve nasip etmedi sonrasinda cok dua ettim Allahim sana siginicam korkmucam dedim ne zaman icime bir korku gelse hep dua ettim cok kolay bir hamilelik ve kolay bir dogum gecirdim suan 4 aylik kizim var Allah korusun negatif dusuncelerle kotuyu cagirmayin sonra benim gibi uzulmenizi istemem inanir misiniz bilemem ama bolca dua edin Allah size bu guzel mucizeyi nasip etmis tadini cikarin
Ayni durumdayiz benimde 4 aylik kizim var hep ilgi alaka istiyor butungun goz gozeyiz anakucagiyla mutfaga banyoya odalara heryere tasiyarak is yapmaya calisiorum daginiklik psikolojimi bozuyo dogumdan sonra 14 kg verdim yemek yapamadigim oluyo makarna yogurt idare ediyorum meyve cerez gida almaya calisiorum gecen hafta nezle oldu ozaman anladim ki cocugum herseyden onemli sizede sabir diliyorum hepsi bir surec gecicek insallah keyfini cikarmaya bakalim canlari sag olsun saglikli olsunlar em onemlisi bu inanin
Gunduz uykularimiz 30-40 dk o arada napicagimi sasiriyorum tukuruk donemindeyiz bogazinda kaliyo yutamiyor birkac kere korku yasadik hatta gecen gun banyoya yanima aldim dislerimi fircaliyorum kafami bi cevirdim kipkirmizi olmus nefes alamiuo zaten birakamiyodum suan hic gozumun onunden ayiramiyorum o uyurken surekli kontrol halindeyim ya uyanirda kusarsa tukurugu bogazinda kalirsa diye esim gece calisiyo bebegi uyutuyorum 1 saat bekliyorum arada uyaniyo tam dalamiyo ben uyuyorum 1-2 saat sonra esim geliyo onunla ilgilen tekrar uyu pesine bebek uyaniyo vs uykuyu unuttum ben ama olsun diyorumya hepsi bir surec tadini cikaralim
Bagli oldugunuz saglik ocagi ile gorusun onlar asi takvimi atiyorlar 2. Ay sonunda yapilmasi gerekiyor
Hicbirsey eskisi gibi degil bizler sizin dediginiz gibi yedirilerek buyutulduk belki kizardik belki kabiz olduk anlayan olmadi biz gebelikte nekadar besin alabiliyoruz ? Tum meyve sebzelerin genetigi ile oynanmis haliyle artik bebekler cok alerjik ben besinlerin kategorize edilip 3 gun kurali ile verilmesinden yanayim zaten amac 1 yasina geldiginde bizimle ayni sofraya oturup yiyebilmesi ileri donemde obeziye tansiyon diyabet vs olmamasi icin seker tuz islenmis gida ile ne kadar gec tanisir ise okadar iyi annesutude tatsiz formul mamalar berbat kokuyor onun yaninda haslanmis havuc kabak miss bence ilave sadece zeytinyagi olabilir elbette siz dogrusunu bilirsiniz sevgiler
Masallah diyeyim once 🧿 bende gece uykulu oldugu icin sabah istedigi saatte tam uyanana kadar bezine dokunmuyorum oyuzden geceden pisik kremi suruyorum ince bir tabaka heryerine bezin lastik kisimlarina kadar 2 aydir hic sorun yasamadim
Cok gecmis olsun balgam zor bizde yeni atlattik 4 aylik 15 ml kadar ilik su verdim sirtine gogsune sicak havlu yaptim gazini cikarir gibi pitpitladim sirtini egik pozisyonda 3-4 sefer balgam aldim agzindan ama devami hirilti 15 gun surdu tabi biz nezle olmuatuk doktor 2-3 saate bir serum fizyolojik sık temizle dedi sonucta biz nezle olunca selpak elimizde geziyoruz
Balgam var ise emerken zorlanir nefessiz kalir gibi sik sik ara verir huzursuz olur onun haricinde kendisi genizinden ses cikariyor olabilir beslenirken yapiyor bebekler hirilti sesi ayirt etmek lazim
4.5 aydan selam olsun uykusuzluk huzursuzluk hepsi var bizdede ama surec sabretmek lazim uykuda gozler kapali cok agliyor benimkide farkindaligi arttigi icin sık ruya goruyodur dedi doktor ama sizin dis sikintisida olabilir
Bizde 4. Ayda yasadik aynisini oksuruk kisa kisa balgamdan kaynakliydi 2-3 saatte bir serum fizyolojik ile burun temizligi ve buhar cihazi var ise agzini burnunu gunde 1-2 dk buhara tutun yumusasin cok az 10 ml kadar ilik su verdikten sirtina gogsune sicak havlu yaparak gaz cikarir gibi sirtina pit pit ile baya balgam attik birde emziriyosaniz sık emzirme odanizin nemi dusuk olmasin 45-60 arasi olsun doktor onerileri bunlar oldu bize yani bizde nezle oldugumuzda elimizden selpak dusmuyor bebeklerinde bolca burnunun temizlenmesi gerekir bu donemde
Evet bebek buyudugu icin idrar kesesine baski yapiyor haliyle idrar birikme kapasitesi azaldikca sizde sık idrar yapma geregi duyuyorsunuz ben cok ustume kacirdim😂
4.5 ayı gectik yeni yeni duzeliyo sanki bizim 20 gun surdu uyku sersemi butun gece eller agizda tam daliyor eller duserken uyandiriyo kendini agliyo bazen emmiyo saat basi uyaniyo gunduz zaten evde birisi varsa hic uyku ve beslenme yok derken iki gundur biraz daha uzadi uykularimiz sanki ama 😂
Bebekler genelde emerken terler saclar dipleri alnı ama carfasi islatcak kadar olmasi garip doktorunuza sorun Allah korusun belki altinda baska sebep vardir
Biz 3 ayda nimenrix bi hafta sonra bexsero olduk doktor aninda calpol verdi bende takip edip evde 2 kere daha verdim ama huzursuzluk ertesi gunde biraz surdu asilar 48 saat etki ediyor
Biseylerle destekleyin boynunu Allah korusun ilk zamanlar o tarafa yatirdiysaniz belki diger tarafta belki boyun kaslarinda kisalik vardir o tarafta rahat edemiyordur yavrucak doktorunuzada sorun mutlaka
Bana doktor kesinlik kullanmicaksin dedi gebeligim boyunca kullanmadim suan 4.5 aylik kizim var direniyorum kullanmamaya zor oluyor ama evdeyim pek uzaga cikmiyorum vs derken geciyor zaman kullanmamanizda fayda var
Multivitamin demir D hepsini iciyorum 3 ayda bir basladi hastalikli gb dokuluyo kafamda sac kalmadi kel oldu onlerim o derece 2 ay olcak yine dokuluyo ama eski yogunlugunda degil tahlil verip degerlere bakmak lazim elbette ama hormonlar geregi naparsan yap o saclar dokuluyoo ve tekrar cikmaya basliyo korkmayin
İlk gebeligimde cok korktum herseyden kaygilandim gebelik bebek hersey beni cok korkuttu ve 9 haftalik kalbi durdu kurtaj oldum uzuldum sonra dedimki allahim bana birdaha masip edersen sana siginicam 2 ay sonra kizima hamile kaldim Yaradana sigindim otobus metro avm asansor beni rahatsiz eden ne varsa kactim carpinti yasamamak icin ne zaman korksam dua ettim dedimki ben Yaradana bi soz verdim oda bana tekrar lutfetti yeri geldi 11 kat merdiven ciktim asansore binmeme icin ilac kullanmamak icin direndim hala direniyorum sariyerde dogdum buyudum son 1.5 yildir kilyosa gidemiyorum ormanlik alan korkusundan emziriyorum enazndan 1 yıl temiz temiz anne sutu vermek istiyorum ama siz bas edemeyebilirsiniz cok normal illaki ufak doz vardr bebege zarar vermeyen
Tüm makineler iyidir eminim ama ben mochi giyilebilir göğüs pompası yani şarjlı olanını tercih ettim çok memnun kaldım sütyenin içine koyup her işimi yapabiliyodum 1 adet yeterli ilk iki ay düzenli kullandım kablolu olanlar sizi sabit bir şekilde oturmaya mecbur bırakıyor
Beş aylık kızım var bazen her gün bazen üç günde bir yapıyor kakasını beslenmesi iyi huzursuzluğu yoksa gazini rahat çıkarabiliyor cisli bez sayısı iyiyse doktorlar on güne kadar normal diyor
4.5 aylik kizim var bir aydir bizdede aynı gunduz enfazla 30 -40 dk 2 uyku tümgün goz gozeyiz kucaktayiz eller oyuncaklar agizda tutamayinca aglama bu bir surec diyolardi ama gecmedi emzikle uyuyan cocuk simdi emmeden uyumuyor zar zor gece uykusuna yatiyor 2-3 saat deliksiz sonrasi saat basi uyanma ve emzirme sanirim bu yorumu yazarken belim tutuldu ve kalkamicam dinlenmemekten hepsi ama canlari sagolsun napalim bi sekilee buyucekler
Ayni durumdayiz yuz ustu yatinca agzini gomuyo yeri yaliyo bende ince battaniyesini rulo yapip gogsune koyuyorum osekilde baya duruyo sorun yok ama cani isterse saga sola donuyo sirt ustu yada yuzustu sevmiyo hicbisekilde cabuk sikiliyo bende yer vakit gecirsin istiyorum kol ve bacaklariyla egsersiz yaptiriyorum isinma yaptiyorum ama o kadar gerisi yok maksimum 15 dk zamani geldiginde bence kendileri hünerlerini sergiliyicek
Bende 38 hafta boyunca pek goremedim hep uyuyodu cikolata yiyodum vs yok detayli ultrason icin 3 kere gttim dudaklarini yuzunu gormek icin kafama takiliyodu neden bukadar uyuyor diye simdi 4.5 aylik olduk cok sukur bir gram uyku yok hep hareket hali 😂
Benim kizim 5 aylik oldu yeni gecti diyebilirim gece veya gunduz hep kisacik uykular uykuylar eller agizda tam dalicakken sicrama hali vs epeyce yorucu hem bebek hem anne icin ama sabretmek gerekiyor hepsi gelisim surecinin bir parcasi yapay zekayla rutin olusturmak falan biraz zor her bebege sökmez o is uyuyamayan cocuk huzursuz oluyor haliyle sevkat gosterip bol bol sarilmak onemli olan saglikli olmali 🥰
İlk 2 ay hardal rengi cogunlukla civik ve susam taneleri varmis gibi oluyor sonrasindada bazen yesilimsi bazen sarımsi ama hep akiskan gibi 5 aylik olduk hep oyle bizim doktor normal dedi
Rota ve menenjit asilari agir geciyor calpol vermek rahatlatiyor siger karma ve zature asilarindada ates olmasa bile agri ve huzursuzluk yapiyor cocuga vermekte 4 saat arayla 2 kere vermekte fayda var bence saglik ocagi atesi olursa verin diyo ates olduktan sonra gecirmeye calismak vs cok daha zor olur bence Allah korusun
Randevu bulamadiysaniz acil olarak aile hekiminize gidin kan degerlerinize baksin folik asit bebegin omurga ve beyin gelisimi icin cok onemli ilk 3 ay gebelik boyunca troid 3 un altinda olmali dedi hem kadin dogum hem endokrinoloji bende hic yoktu gebeligimde 3.40 oldu ve ilac kullandim doguma kadar
Bende 9 haftalik kurtaj olmustum sadece antibiyoyik kullandim 45 gun sonra falan adet oldum bazen daha gec olabilir sonucta rahimde bir bebek olustu ve hormonlar yukseldi pesine 1 adet daha gorup gebe kalmistim Allahim sizede tekrardan nasip etsin insallah
Zorlu bir surec heleki yardimciniz yoksa benim esim yogun calisiyor gun icinde veya gece bana bir faydasi olamiyor sartlar geregi bende bedenen tukendigim cok oluyor ama hepsi surec sabir diliyorum size geciyor🥰
4 gunluktu biberon verdim süt kasiklari baya zor cunku korktum ilk zamanlar sagdim sutumu verdim doymadigu yerde mama verdim 2 ay boyle idare ettik hic meme reddi yasamadim tanidigim kim varsa biberon arti meme olarak ilerliyo kimsede meme reddi duymadim ama uc kisminin akıs hizi cok onemli eger hizli olursa bebek o konfora alisiyor kolay geliyor memeden cekmek istemiyo akisa dikkat etmeniz gerek
Mochi giyilebilir pompa efsane 2 ay gece gunduz kullandim dikkat edilmesi gereken sey sutyenin icine siki yerlestirmek yarim atlet gb esnek sutyenlerde memeye tam yapismiyor ama sıkı bir sutyenin icine koyarsaniz daha rahat edersiniz 1 adet almaniz yeterli cift almaniza gerek yok ben 1 aydir sağım yapmiyorum cunku bebegim artik daha kuvvetli emiyor gerek kalmadi
Hic belli olmaz ben 30 hafta cok rahattim hamile gb degildim 30 haftadan sonra kusmalar mide yanmalari ve idrar kacirmalar yasadim
Benim doktorum ilk 12 hafta sadece folik asit sonrasinda elenatal 2 hamilelik icin multivitamin ve D vitamini vermisti saglikla aldim bebegimi kucagima insallah sizinde oyle olur 🥰
3 aylik bebegim var bizde zaman zaman yasiyoruz hatta gezmeye disariya ciktigimiz geceler daha cok oluyordu ilk zamanlar bugun doktor gelisim surecinin bir parcasi oldugunu etrafa farkindaligi arttikca bilincalti ruyalar gorebilcegini soyledi
Benimde bebegim 3 aylik artik yoguslerim yumusak cunku bebek daha kuvvetli emip bosaltim yapiyor ayrica tek gogus 140 ml cok iyi masallah 🧿
Ben 2.5 ay tumgun emzirdim tabi gunde 3 kere 75 ml mama veriyodum istekli bi bebek oldugu icin gece yatmadan sagdım ilk uyandiginda biberonla sut veriyodum cunku ac uyaninca hirsindan memeyi tutmuyordu 2 haftadir sagim yapmayida biraktim gece uyaninca direk emziriyorum daha buyuk kolaylik sizinde artik 3 aylik olmus bebeginiz sagmadam direk memeyle bi dev etmeyi deneyin
Benimde 3 aylik bebegim var hala regl olmadim yumurtlama baslamis olabilir ayrica gebelikte olabilir dikkat etmek lazim ☺️
Bizde 2 ayda 3 aşı aşı olduk 2-3 saat sonra huzursuzluk basladi hemsire ates 38 olursa calpol ver demisti ben agrisi var huzursuz diye 2-3 saat sonra 2 ml kadar verdim 5 saat sonra tekrar verdim sukur kolay atlattik yani atesinin cikmasini beklemek sacmalik geldi bana
Ayni durumu bebegim ve bir arkadasimin bebegide yasadi onun tavsiyesi ile wellcare d vitaminine gectim cok memnunum sizde deneyebilirsiniz
Benim kizimda 3.5 aylik maksimum bir bucuk saat dayanabiliyor açliga bazen 5 dk emiyor bazen 10 dk kendisi belirliyor kac ml oldugunu hesaplayamayiz doydugu zaman birakiyor
Oncelikle hayirli olsun bebeginiz dunyaya gozunu acali henuz 10 gun olmus sizin teninize kokunuza kalp atisiniza kisacasi size cok ihtiyaci var tanidigi bildigi tek kisi annesi suan kendini guvende hissetmek istiyor sabirli olun derim benim bebegim suan 3.5 aylik ayni surecleri hepimiz yasadik benim uykusuzluktan kafam calismazdi bebegin herseyini yazardim tekrar sabirlar ve saglikli gunler diliyorum size🥰
Mamalar toplatildigi donemde dogum yaptigin hastane hipp organic combiotic vermisti bebegime 3.5 aylik olduk hala o mamayi kullaniyorum bi sorun yasamadik tabi anne sutu + mama ilerliyoruz ama denemenizi tabsiye ederim kabizlik vs yasamadik
Ne tarafta oturuyorsunuz halkali atakente yakin iseniz bht clinic tema hastanesi iyidir hastane sahibi ayni zamanda kadin dogumcu Resat Bahat var gozum kapali her arkadasima tavsiye ettim ben uzak oldugum icin bana yakin fulya acibadem kadin dogumda cok iyidir ben daha yeni orada yaptim dogumumu
Burun temizligine zaten onem veriyorum anne sutu + mama olarak ilerliyoruz tesekkur ederim ilginiz ve guzel dilekleriniz icin🙏🏻🤍
15 yildir panik atak hastasiyim gebeligim boyunca ilac alamadim ama sukur kolay bi gebelik gecirdim dogumum genel anestezi ile oldu cok rahat uyuyup uyanip bebeginizi kucaginiza aliyorsunuz ben epidural istemedim cesaret edemedim bence sizide korkunuz varsa genel en guzeli
4 aylik bebegim nezle olmustu kisa kisa oksuruk hapsirma burun akintisi oksuruk meger balgammis yeni iyilestik cok sukur burnuna serum fizyolojik damlat 2-3 saatte bir aspiratorle burnunu cek dedi doktor ben gunde 3 kere buhar tuttum agzina burnuna korkudan atesi olmasin diye calpol verdim 2 kere sık emzirdim 2-3 cay kasigi ilik su verdim sirtina ve karnina ara ara sicak havlu yaptim sirtina gaz cikarir gibi pitpitladim balgam atti 3-4 kere epeyce rahatladi 4-5 gunde gecti sukurler olsun Allahim sizede sifa versin insallah
Evlendim 3 ay sonra rahimimden portakal kadar miyom aldirdim ozaman sizin gibi bende cok korkmustum moral bozuklugu yeni evligim vs hepsi cabasi 1 yil sonra hamile kaldim hamilelikten dogumdan herseyden yine cok korkmustum 10 haftalik kalbi durdu ve kurtaj oldum sonra uzuldum ve dedimki Yaradan bana sen hazir degilsin dedi ve nasip etmedi sonrasinda cok dua ettim Allahim sana siginicam korkmucam dedim ne zaman icime bir korku gelse hep dua ettim cok kolay bir hamilelik ve kolay bir dogum gecirdim suan 4 aylik kizim var Allah korusun negatif dusuncelerle kotuyu cagirmayin sonra benim gibi uzulmenizi istemem inanir misiniz bilemem ama bolca dua edin Allah size bu guzel mucizeyi nasip etmis tadini cikarin
Ayni durumdayiz benimde 4 aylik kizim var hep ilgi alaka istiyor butungun goz gozeyiz anakucagiyla mutfaga banyoya odalara heryere tasiyarak is yapmaya calisiorum daginiklik psikolojimi bozuyo dogumdan sonra 14 kg verdim yemek yapamadigim oluyo makarna yogurt idare ediyorum meyve cerez gida almaya calisiorum gecen hafta nezle oldu ozaman anladim ki cocugum herseyden onemli sizede sabir diliyorum hepsi bir surec gecicek insallah keyfini cikarmaya bakalim canlari sag olsun saglikli olsunlar em onemlisi bu inanin
Gunduz uykularimiz 30-40 dk o arada napicagimi sasiriyorum tukuruk donemindeyiz bogazinda kaliyo yutamiyor birkac kere korku yasadik hatta gecen gun banyoya yanima aldim dislerimi fircaliyorum kafami bi cevirdim kipkirmizi olmus nefes alamiuo zaten birakamiyodum suan hic gozumun onunden ayiramiyorum o uyurken surekli kontrol halindeyim ya uyanirda kusarsa tukurugu bogazinda kalirsa diye esim gece calisiyo bebegi uyutuyorum 1 saat bekliyorum arada uyaniyo tam dalamiyo ben uyuyorum 1-2 saat sonra esim geliyo onunla ilgilen tekrar uyu pesine bebek uyaniyo vs uykuyu unuttum ben ama olsun diyorumya hepsi bir surec tadini cikaralim
Bagli oldugunuz saglik ocagi ile gorusun onlar asi takvimi atiyorlar 2. Ay sonunda yapilmasi gerekiyor
Hicbirsey eskisi gibi degil bizler sizin dediginiz gibi yedirilerek buyutulduk belki kizardik belki kabiz olduk anlayan olmadi biz gebelikte nekadar besin alabiliyoruz ? Tum meyve sebzelerin genetigi ile oynanmis haliyle artik bebekler cok alerjik ben besinlerin kategorize edilip 3 gun kurali ile verilmesinden yanayim zaten amac 1 yasina geldiginde bizimle ayni sofraya oturup yiyebilmesi ileri donemde obeziye tansiyon diyabet vs olmamasi icin seker tuz islenmis gida ile ne kadar gec tanisir ise okadar iyi annesutude tatsiz formul mamalar berbat kokuyor onun yaninda haslanmis havuc kabak miss bence ilave sadece zeytinyagi olabilir elbette siz dogrusunu bilirsiniz sevgiler
Masallah diyeyim once 🧿 bende gece uykulu oldugu icin sabah istedigi saatte tam uyanana kadar bezine dokunmuyorum oyuzden geceden pisik kremi suruyorum ince bir tabaka heryerine bezin lastik kisimlarina kadar 2 aydir hic sorun yasamadim
Cok gecmis olsun balgam zor bizde yeni atlattik 4 aylik 15 ml kadar ilik su verdim sirtine gogsune sicak havlu yaptim gazini cikarir gibi pitpitladim sirtini egik pozisyonda 3-4 sefer balgam aldim agzindan ama devami hirilti 15 gun surdu tabi biz nezle olmuatuk doktor 2-3 saate bir serum fizyolojik sık temizle dedi sonucta biz nezle olunca selpak elimizde geziyoruz
Balgam var ise emerken zorlanir nefessiz kalir gibi sik sik ara verir huzursuz olur onun haricinde kendisi genizinden ses cikariyor olabilir beslenirken yapiyor bebekler hirilti sesi ayirt etmek lazim
4.5 aydan selam olsun uykusuzluk huzursuzluk hepsi var bizdede ama surec sabretmek lazim uykuda gozler kapali cok agliyor benimkide farkindaligi arttigi icin sık ruya goruyodur dedi doktor ama sizin dis sikintisida olabilir
Bizde 4. Ayda yasadik aynisini oksuruk kisa kisa balgamdan kaynakliydi 2-3 saatte bir serum fizyolojik ile burun temizligi ve buhar cihazi var ise agzini burnunu gunde 1-2 dk buhara tutun yumusasin cok az 10 ml kadar ilik su verdikten sirtina gogsune sicak havlu yaparak gaz cikarir gibi sirtina pit pit ile baya balgam attik birde emziriyosaniz sık emzirme odanizin nemi dusuk olmasin 45-60 arasi olsun doktor onerileri bunlar oldu bize yani bizde nezle oldugumuzda elimizden selpak dusmuyor bebeklerinde bolca burnunun temizlenmesi gerekir bu donemde
Evet bebek buyudugu icin idrar kesesine baski yapiyor haliyle idrar birikme kapasitesi azaldikca sizde sık idrar yapma geregi duyuyorsunuz ben cok ustume kacirdim😂
4.5 ayı gectik yeni yeni duzeliyo sanki bizim 20 gun surdu uyku sersemi butun gece eller agizda tam daliyor eller duserken uyandiriyo kendini agliyo bazen emmiyo saat basi uyaniyo gunduz zaten evde birisi varsa hic uyku ve beslenme yok derken iki gundur biraz daha uzadi uykularimiz sanki ama 😂
Bebekler genelde emerken terler saclar dipleri alnı ama carfasi islatcak kadar olmasi garip doktorunuza sorun Allah korusun belki altinda baska sebep vardir
Biz 3 ayda nimenrix bi hafta sonra bexsero olduk doktor aninda calpol verdi bende takip edip evde 2 kere daha verdim ama huzursuzluk ertesi gunde biraz surdu asilar 48 saat etki ediyor
Biseylerle destekleyin boynunu Allah korusun ilk zamanlar o tarafa yatirdiysaniz belki diger tarafta belki boyun kaslarinda kisalik vardir o tarafta rahat edemiyordur yavrucak doktorunuzada sorun mutlaka
Bana doktor kesinlik kullanmicaksin dedi gebeligim boyunca kullanmadim suan 4.5 aylik kizim var direniyorum kullanmamaya zor oluyor ama evdeyim pek uzaga cikmiyorum vs derken geciyor zaman kullanmamanizda fayda var
Multivitamin demir D hepsini iciyorum 3 ayda bir basladi hastalikli gb dokuluyo kafamda sac kalmadi kel oldu onlerim o derece 2 ay olcak yine dokuluyo ama eski yogunlugunda degil tahlil verip degerlere bakmak lazim elbette ama hormonlar geregi naparsan yap o saclar dokuluyoo ve tekrar cikmaya basliyo korkmayin
İlk gebeligimde cok korktum herseyden kaygilandim gebelik bebek hersey beni cok korkuttu ve 9 haftalik kalbi durdu kurtaj oldum uzuldum sonra dedimki allahim bana birdaha masip edersen sana siginicam 2 ay sonra kizima hamile kaldim Yaradana sigindim otobus metro avm asansor beni rahatsiz eden ne varsa kactim carpinti yasamamak icin ne zaman korksam dua ettim dedimki ben Yaradana bi soz verdim oda bana tekrar lutfetti yeri geldi 11 kat merdiven ciktim asansore binmeme icin ilac kullanmamak icin direndim hala direniyorum sariyerde dogdum buyudum son 1.5 yildir kilyosa gidemiyorum ormanlik alan korkusundan emziriyorum enazndan 1 yıl temiz temiz anne sutu vermek istiyorum ama siz bas edemeyebilirsiniz cok normal illaki ufak doz vardr bebege zarar vermeyen
Tüm makineler iyidir eminim ama ben mochi giyilebilir göğüs pompası yani şarjlı olanını tercih ettim çok memnun kaldım sütyenin içine koyup her işimi yapabiliyodum 1 adet yeterli ilk iki ay düzenli kullandım kablolu olanlar sizi sabit bir şekilde oturmaya mecbur bırakıyor
Beş aylık kızım var bazen her gün bazen üç günde bir yapıyor kakasını beslenmesi iyi huzursuzluğu yoksa gazini rahat çıkarabiliyor cisli bez sayısı iyiyse doktorlar on güne kadar normal diyor
4.5 aylik kizim var bir aydir bizdede aynı gunduz enfazla 30 -40 dk 2 uyku tümgün goz gozeyiz kucaktayiz eller oyuncaklar agizda tutamayinca aglama bu bir surec diyolardi ama gecmedi emzikle uyuyan cocuk simdi emmeden uyumuyor zar zor gece uykusuna yatiyor 2-3 saat deliksiz sonrasi saat basi uyanma ve emzirme sanirim bu yorumu yazarken belim tutuldu ve kalkamicam dinlenmemekten hepsi ama canlari sagolsun napalim bi sekilee buyucekler
Ayni durumdayiz yuz ustu yatinca agzini gomuyo yeri yaliyo bende ince battaniyesini rulo yapip gogsune koyuyorum osekilde baya duruyo sorun yok ama cani isterse saga sola donuyo sirt ustu yada yuzustu sevmiyo hicbisekilde cabuk sikiliyo bende yer vakit gecirsin istiyorum kol ve bacaklariyla egsersiz yaptiriyorum isinma yaptiyorum ama o kadar gerisi yok maksimum 15 dk zamani geldiginde bence kendileri hünerlerini sergiliyicek
Bende 38 hafta boyunca pek goremedim hep uyuyodu cikolata yiyodum vs yok detayli ultrason icin 3 kere gttim dudaklarini yuzunu gormek icin kafama takiliyodu neden bukadar uyuyor diye simdi 4.5 aylik olduk cok sukur bir gram uyku yok hep hareket hali 😂
Benim kizim 5 aylik oldu yeni gecti diyebilirim gece veya gunduz hep kisacik uykular uykuylar eller agizda tam dalicakken sicrama hali vs epeyce yorucu hem bebek hem anne icin ama sabretmek gerekiyor hepsi gelisim surecinin bir parcasi yapay zekayla rutin olusturmak falan biraz zor her bebege sökmez o is uyuyamayan cocuk huzursuz oluyor haliyle sevkat gosterip bol bol sarilmak onemli olan saglikli olmali 🥰
İlk 2 ay hardal rengi cogunlukla civik ve susam taneleri varmis gibi oluyor sonrasindada bazen yesilimsi bazen sarımsi ama hep akiskan gibi 5 aylik olduk hep oyle bizim doktor normal dedi
Rota ve menenjit asilari agir geciyor calpol vermek rahatlatiyor siger karma ve zature asilarindada ates olmasa bile agri ve huzursuzluk yapiyor cocuga vermekte 4 saat arayla 2 kere vermekte fayda var bence saglik ocagi atesi olursa verin diyo ates olduktan sonra gecirmeye calismak vs cok daha zor olur bence Allah korusun
Randevu bulamadiysaniz acil olarak aile hekiminize gidin kan degerlerinize baksin folik asit bebegin omurga ve beyin gelisimi icin cok onemli ilk 3 ay gebelik boyunca troid 3 un altinda olmali dedi hem kadin dogum hem endokrinoloji bende hic yoktu gebeligimde 3.40 oldu ve ilac kullandim doguma kadar
Bende 9 haftalik kurtaj olmustum sadece antibiyoyik kullandim 45 gun sonra falan adet oldum bazen daha gec olabilir sonucta rahimde bir bebek olustu ve hormonlar yukseldi pesine 1 adet daha gorup gebe kalmistim Allahim sizede tekrardan nasip etsin insallah
Zorlu bir surec heleki yardimciniz yoksa benim esim yogun calisiyor gun icinde veya gece bana bir faydasi olamiyor sartlar geregi bende bedenen tukendigim cok oluyor ama hepsi surec sabir diliyorum size geciyor🥰
4 gunluktu biberon verdim süt kasiklari baya zor cunku korktum ilk zamanlar sagdim sutumu verdim doymadigu yerde mama verdim 2 ay boyle idare ettik hic meme reddi yasamadim tanidigim kim varsa biberon arti meme olarak ilerliyo kimsede meme reddi duymadim ama uc kisminin akıs hizi cok onemli eger hizli olursa bebek o konfora alisiyor kolay geliyor memeden cekmek istemiyo akisa dikkat etmeniz gerek