GÖĞÜS YARALARI

studymom profile picture

studymom |

Merhaba, doğum yapalı 69 gün oldu bu kadar zamandır göğüs uçlarımı bir türlü iyileştiremedim her gün farklı bir acı farklı bir yara var 🥺 bir yandan bebeğim anne sütü alsın diye emzirmek isterken bir yandan acıyla ağlayıp emzirmek istemiyorum 🥹 sürekli bebeğimi tam anlamıyla besleyemediğimi düşünerek kendimi yetersiz hissediyorum 🥺 bugün göğsümün birisini saatlerce emziremedim ve acaba sütüm biter mi telaşına kapıldım Benimle aynı durumu yaşayan birileri var mıdır, bir öneri bir destek almak için yazıyorum Çok yoruldum ve yıprandım 🥹

Tartışmaya katılın

Yanıt vermek veya kendi sorunuzu sormak için Momy uygulamasını indirin.

Google Play'den alınApp Store'dan indirin

Cevaplar

yildizyilmaz790 profile picture

merhabalar bebek emmeyi öğrendiği gibi bizde emzirmeyi öğreniyoruz.Lutfen kendinize zaman taniyin.Yaralar yanlış emzirme pozisyonundan kaynaklanıyordur büyük ihtimalle.internette emzirme ile ilgili videolar bolca mevcut sakince denemeler yapin.ve yakin zamanda doğum yapan emzirme konusunda size yardımcı olup pozitif yönde destek olan birisi olursa iyi olur birkaç gün en azından.Yilmayip emzirmeye devam etmeniz takdire şayan sizi tebrik ediyorum.Oncelikle sütum var mı yok mu diye telaş etmeyin.Bebeginiz emdikçe süt artar her fırsatta bebeğinizi emizrin ve bebeğinizle bol bol ten teması yapıp bol su için lütfen.Gayet yeterlisiniz güzel düşünün.Bebekler bazen tek memeyi daha rahat emebiliyor.Diger memeyi teklif edin arada gözlemleyin sakin bir odada verin kalabaliksa.gunduz tutmuyorsa gece deneyin veya farklı bir pozisyon deneyebilirsiniz.Yanlis emzirmekten dolayı meme ucu yaraları olabilir lansinoh meme ucu kremi kullanabilirsiniz silmenize gerek yok.o hafifletiyor.zamanla daha iyi olacak.Saatlerce emmedihinde süt bırakıp ağrı sancı yapabilir o durumda rahatlatmak amacıyla sağım yapabilirsiniz makine veya elle.Bebek emdikçe bebeğin ihtiyacına göre bebeğe göre süt üretilir süt bebeğin emme hızına göre gelir.ama sürekli sağım yaparsanız sütünüz aşırı artar .bu sefer bebeğiniz henüz küçük olduğu için emme kasları zayıftır sağım yapılan memede daha tazyikli süt gelecektir bu tazyik bebeğin meme reddine sebep olabilir.O yüzden gerektiğinde sağım daha makbuldür. özetle yaralarıniz için doğru emzirme tekniği biraz pozitif destek ve krem.Sut içinde bol temas bol emzime ve su.Cogu anne benzer sorunlar yaşıyor ileriki aylarda daha iyi oluyor.5 .ayda bir anne olarak ilk aylar benzer şeyler yaşadım.Rahat ve sakin olun bolca uyuyun gayet iyi gidiyorsunuz bu günlerde geçecek bebeğiniz sizin gibi bir annesi olduğu için çok şanslı.Bebeginzile size sağlıklı huzurlu günler diliyorum.

GÖĞÜS YARALARI için cevap | Momy