anestezi altında emzirme

Doktor & HastaneEmzirme
islimnurdagli27 profile picture

islimnurdagli27 |

9 aylik bebeğim var emziriyorum yarın ameliyat olacağım spinal anestezi verecekler. Bana bebeğini Bir gün emzirme dendi . peki sezaryen doğum yapan anneler nasıl hemen emzirebiliyor ? Ben dinlemeyip emzirmeye devam etsem olur mu?

Tartışmaya katılın

Yanıt vermek veya kendi sorunuzu sormak için Momy uygulamasını indirin.

Google Play'den alınApp Store'dan indirin

Cevaplar

7cce3c9c profile picture

7cce3c9c

doktorunuz emzirme dediyse bence dinleyin sağım yapıp süt verin sezeryan doğumda belki daha farklı anestezi uyguluyor olabilirler yine de siz bilirsiniz

Yanıtlar

Aybalam profile picture

Sezaryen doğumda bebek de aynı anesteziyi alıyor sonuçta anne karnındayken veriliyor anestezi. Durum farklı olabilir. İlacın ağırlığı, zararı olabilir. doktorunuzu dinlemenizde fayda var. Yerinizde olsam anesteziden sonra da sağım yapıp içimde ki şüpheyi de ortadan kardırırdım. Bol bol sağlık diliyorum güzel anne 🤲🏼

tugba.fb.ksk profile picture

sezeryenda omurilikten vurdukları için bebeğe ilaç gitmiyormus ben onu sordum doktoruma

islimnurdagli27 profile picture

cok teşekkür ederim cevaplarınız için

ferzanebe profile picture

Merhaba çok geçmiş olsun şimdiden 💕 Spinal anestezide kullanılan ilaçlar genelde çok düşük miktarda kana karıştığı için sezaryen sonrası annelerin çoğu aynı gün emzirebiliyor; ama sizin ameliyatınızda **anesteziye ek olarak verilen sakinleştirici/uyutucu, ağrı kesici veya antibiyotik gibi ilaçlar** “1 gün emzirmeyin” denmesinin asıl nedeni olabilir. Bu yüzden “dinlemeyip emzirmek” yerine, bugün mutlaka anestezi doktorunuza ve cerrahınıza **“emziriyorum, hangi ilaç verilecek, emzirmeye ne zaman dönebilirim; sağarsam dökme gerekir mi?”** diye net sorun; bu arada göğüsleriniz dolmasın diye **3-4 saatte bir sağarak rahatlayın** (doktor “beklet” derse sağıp dökersiniz) ve bebeğe bu süre için sağılmış süt/uygun beslenme planını önceden hazırlayın—en güvenlisi, sizin verilen ilaçlara göre doktorunuzun söylediği süreye uymanızdır.💕