4.Ay Sünnet

Doktor & HastaneToddler (1-3 Yaş)
İrmozsamuray profile picture

Biz 4 ay 1 haftalık oluyoruz Salı günü. Sünnet olucaz o gün. Ama ben aşırı gerginim çok mu geç kaldık diye dönmüyor ama hareketlendi baya acaba hareketleriyle gerilir mi diye. Ve çok ağladığını söylüyorlar kıyamıyorum. Yaptıranlar var mı bu ayda ?

Tartışmaya katılın

Yanıt vermek veya kendi sorunuzu sormak için Momy uygulamasını indirin.

Google Play'den alınApp Store'dan indirin

Cevaplar

taze anne profile picture

3 buçuk aylık geçen salı yaptık biz de. Siz ne kadar soğukkanlı sakin kalırsanız bebeğiniz de o kadar hızlı sakinleşir. İster istemez korkuyor yavrucaklar ve ağlıyorlar ama susuyorlar da. Normalde nasıl sakinleştiriyorsanız aynısını yapın birkaç dakika fazla sürer ama sonra sakinleşip uyur. Kolaylıklar diliyorum inşaAllah çok kolay ve hızlıca geçen bir süreç olur.

Yanıtlar

İrmozsamuray profile picture

Hareket ettikçe canı yanıyor mu peki bebeğinizde ?

taze anne profile picture

Benim bebeğim de çok hareketli ama hayır canı yanmıyor sadece pansumanı çıkartırken acımıştı o da pansumanı etine yapışmıştı biraz o yüzden. Ben de korkmuştum canı acıyacak diye ama keyfi yerindeydi

zypsvp8qjq profile picture

Hareket ettikçe canı yanıyor mu peki bebeğinizde ?

- İrmozsamuray

Hayır hiç acımıyor pansuman yaparken de acımıyor sargı bezini çıkarırken bantlı yerlere zeytinyağı sürüp beklettim biraz çok çabuk açıldı o şekilde doktorumuz öyle tavsiye etti

İrmozsamuray profile picture

Kantoron yağı damlatıyorum bende şuanlık

32f98c2f profile picture

32f98c2f

Benimde oğlum 5 aylık ve perşembe günü sünnet oldu ilk iki gün aşırı zordu gözünüzü korkutmak istemem ama özellikle uyuşukluğu gecince aralıksız gece boyu ağladı canı çok yandı her hangi bir şeyde o an fayda etmiyor malesef..🥲

Yanıtlar

b26f1467 profile picture

b26f1467

İlaç falan veriliyor mu ağrı için

Farahmefra25 profile picture

Evet krem ve karışım vermişti doktorumuz

İrmozsamuray profile picture

Bende tam bu olaydan korkuyorum, bizden kantoron bir tane fucicort krem bir de calpol istedi gelirken sadece ama bende gece boyu olacaklardan canının yanması ve önüne geçememekten korkuyorum 🥹

32f98c2f profile picture

32f98c2f

Ağrı kesici vermenizi öneririm çok faydası oldu bize

İrmozsamuray profile picture

Ağrı kesici dediğiniz hangi ilaç bizden calpol istedi doktor

32f98c2f profile picture

32f98c2f

Parol bende ki

zypsvp8qjq profile picture

3 ay 1 günlükken olduk 3 gün önce sadece iğne yaptıklarında çok ağladı kucakta hemen sustu bir de ilk çişini yaparken çok ağladı sonrası çok rahat ilerledi ağrı kesiciye bile gerek kalmadı her çocuk tabi ki farklıdır ama erkenden olmak emin olun en rahatı

Yanıtlar

İrmozsamuray profile picture

Bende o ayda keşke yaptırsaydım o zaman hep uyuyordu şuan çok daha fazla uyanık gün içinde ve çok hareketli davranıyor o yüzden çok korkuyorum doğrusu 🥹😇

Nazakdogan profile picture

Merhaba benim oğlumda 2 aylıkken oldu doktor fitil ve ağrı kesici şurup verdi. Özellikle fitil çok rahatlattı ilk geceyi rahat atlattık. Tavsiyem mutlaka kantoron yağı bulundurun ve sargıya her alt değiştirmede bir iki çay kaşığı dökün bu sayede hem sargı çıkartırken yapışmıyor hem çabuk iyileşiyor

Yanıtlar

İrmozsamuray profile picture

Doktorumuz kantoron yağı istedi ztn gelirken de yanımızda bakalım bugün olucak inşAllah kolay geçer 🥹

brcn_tml_16 profile picture

İlk gün biraz zor ama kucakta geçiyor bi şekilde benim önden bilgi vereceğim ana kucağına koyuyordum kakasını rahat yapıyor diye orada kaka yaptığı her seferinde pipiye bulaştı ve çok ağladı yıkayana kadar bence bir 4 gün koymayın onlara

Yanıtlar

İrmozsamuray profile picture

Bize kaka yaparsa eğer hafif suyla yıkayabileceğimizi söyledi doktoru ama karton bardak olduğundan bulaşmaz sanırım yani diye düşünüyorum

Gulcan💫 profile picture

Biz de bugün 4 ay 3 günlük olduk. 1 hafta kadar önce sünnet ettirdik. Bizim oğlan da sünnetten önce baya hareketlenmeye başlamıştı. Özellikle alt değiştirme sırasında bacakları durmuyordu hala da durmuyor. İlk 2 gün dikkat edince 3.güne bişey kalmıyor. Doktorumuz lokal anestezi ile yaptı. (Genel anestezide çocuklar uyanırken daha zor oluyor diye özellikle lokal istedik) Ameliyathaneden çıkar çıkmaz taburcu olduk. Doktor evde ertesi günden itibaren kullanacağımız anestezili ve antibiyotikli kremler yazdı onlarla pansumanını yaptık. Ayrıca sağlık geçmişim olduğu için pansuman için size bir fikir sunayım. Ben hastanede çalışırken siünnetlerde pansumanı yapıp üstüne pet pardağı ortadan ikiye kesip 2 tarafı da açık olan kısmı pipisini içine alacak şekilde koyar bezi bağlardık fakat bu fikri kendi doktorumuza söylediğimizde alerji olabilir diye istemedi. Neyse biz de ilk gün pansumanı yapık bezi kapattık ama çocuk her bacaklarını hareket ettirdiğinde ağlamaya başladı. Baktım olmuyor pet bardaktan devam dedim. Bardağın vücuduna değecek kısımları flaster ile kapladım(alerji ihtimalini aza indirmek için) kremleri sürdükten sonra bardağı koyup bezledim. O saatten sonra çocuk çok rahatladı ayrıca havalandığı için de yarası da çabuk iyileşti. Doktor ağrısı çok olursa diye Calpol yazmıştı onu bile kullanmama gerek kalmadı. 3.günden sonra pipisi baya iyileşiyor. Bir de ilk 24 saat çişini yaparken çatallı yaptı ve bazen de ağladı. Çatallanması da 24 saatin sonunda ödemi azalınca kayboldu. Geçmiş olsun şimdiden.

Yanıtlar

İrmozsamuray profile picture

Bizde bardak koyduk sürtünse daha çok canı acıyacak gibi duruyor eve geldik direk lokal anestezi esnasında çok ağlamadı ama sonrasında çok ağlamaya başladı ve çığlık kıyamet gittik keşke daha erken yaptırsaydım diye pişman azabı çektim sesi kısıldı artık ağlamaktan meme yi de reddetti ağlamaktan biberonla içiyor sadece şuanlık uyuyor ama yorgunluktan umarım sabaha kdr düzeliriz 🥹🙏

Gulcan💫 profile picture

Geçmiş olsun tekrardan çabuk geçer merak etmeyin.

duygukann07 profile picture

Benim oğlum da 3 aylıkken sünnet oldu sadece işlem sırasında çok ağladı ben çok gerilmiştim belki stres yapınca onu da etkiledim bilmiyorum ama ilk çişinde ağlamadı gece de deliksiz uyudu zaten ilk 2 gün ağrı kesici verdik genel olarak keyfi yerindeydi doktorun verdiği kremler dışında bişey kullanmadık karton bardakta kullanmadık değerse canını acıtabilir diye bezi gevşek bırakıp bol koyafetler giydirdik 2 hafta boyunca da hergün 10 dakika ılık suda beklettik yaranın hızlı iyileşmesini ve kremlerin temizlenmesini sağlıyor yapın muhakkak ve dahada hareketlenmeden yaptırmanız en iyisi inşallah rahat geçer sizinde.

Yanıtlar

İrmozsamuray profile picture

Benimde ilk çişte şuan ağlamadı şuan bizimkide uyuyor eve geldiğimizde ağladı biberon verdim uyudu baya altını değişirken kantoron damlattım uyanınca değiştirirken kremini süreceğim o kdr