Gulcan💫
Cevaplar
Biz de bugün 4 ay 3 günlük olduk. 1 hafta kadar önce sünnet ettirdik. Bizim oğlan da sünnetten önce baya hareketlenmeye başlamıştı. Özellikle alt değiştirme sırasında bacakları durmuyordu hala da durmuyor. İlk 2 gün dikkat edince 3.güne bişey kalmıyor. Doktorumuz lokal anestezi ile yaptı. (Genel anestezide çocuklar uyanırken daha zor oluyor diye özellikle lokal istedik) Ameliyathaneden çıkar çıkmaz taburcu olduk. Doktor evde ertesi günden itibaren kullanacağımız anestezili ve antibiyotikli kremler yazdı onlarla pansumanını yaptık. Ayrıca sağlık geçmişim olduğu için pansuman için size bir fikir sunayım. Ben hastanede çalışırken siünnetlerde pansumanı yapıp üstüne pet pardağı ortadan ikiye kesip 2 tarafı da açık olan kısmı pipisini içine alacak şekilde koyar bezi bağlardık fakat bu fikri kendi doktorumuza söylediğimizde alerji olabilir diye istemedi. Neyse biz de ilk gün pansumanı yapık bezi kapattık ama çocuk her bacaklarını hareket ettirdiğinde ağlamaya başladı. Baktım olmuyor pet bardaktan devam dedim. Bardağın vücuduna değecek kısımları flaster ile kapladım(alerji ihtimalini aza indirmek için) kremleri sürdükten sonra bardağı koyup bezledim. O saatten sonra çocuk çok rahatladı ayrıca havalandığı için de yarası da çabuk iyileşti. Doktor ağrısı çok olursa diye Calpol yazmıştı onu bile kullanmama gerek kalmadı. 3.günden sonra pipisi baya iyileşiyor. Bir de ilk 24 saat çişini yaparken çatallı yaptı ve bazen de ağladı. Çatallanması da 24 saatin sonunda ödemi azalınca kayboldu. Geçmiş olsun şimdiden.
Geçmiş olsun tekrardan çabuk geçer merak etmeyin.
Biz de 14. haftadan beri aynıyız. Şu an 16.haftayı yarıladık. Kendimce 2 tane yararlı şey buldum onları dene istersen bizde baya işe yaradı. 1.si uyanıklık süresi takip etmeye başladım. Gündüzleri 1 saat en fazla 1 buçuk saat uyanık bırakıyorum sonra nerede olursak olalım hemen uykuya geçiriyorum. Bu şekilde daha az direndiğini hatta bazen 3-5 dk içinde uyuduğunu fark ettim. Süreleri mecburen aşarsam, 4 hatta 5 saat hangi yönetimi denersem deneyeyim yorulana kadar uymadığını fark ettim. 2.si de normalde 22.00 gibi gece uykusunu başlatıyordum 20.30-21.00 e çektim o da baya rahatlattı bizi. Bunların yanı sıra uyuyana kadar gözlerine bir tülbent veya müslin bez örtüyorum, emzik ve pış pış sesi ile atlatmaya çalışıyoruz.