karaciğer kisti kapalı ameliyat 25+5

Riskli GebelikHamilelik Psikolojisi
masah837 profile picture

masah837 |

sağ karaciğerimde 8 cm paraziter kist olduğunu öğrendim,patlama riski ve bebek büyüdükçe de riskin çoğaldığını öğrendim hamileliğimde öğrendim vücudumda kaşıntı şikayeti ile dahiliye ye gitmiştim. tıp fakültesinde heyet kuruldu ve ameliyat olmam önerildi kapalı ameliyat iğne ile boşaltılması gibi,olmasam patlama riski daha büyük olduğu için süreci kabul ettim ameliyattan önce andazol ilaç kullanmam için heyet karar verdi ilaç normalde gebelikte kullanılmayan bı ilaç bebek üzerinde de etkileri olabilcek güçlü bi ilaç tabi ilacı kullanmayı kabul etmesem bu sefer de operasyon esnasında ki patlama ve anafileksi şoku riskini kabul etmiş olacaktım ilaca başladım ama hala kafam çok karışık acaba bebegim zarar görüyormudur yapılan çeşitli test ve araştırmalar da ilacın etkisi ilk trimesterda daha fazla benim şansım ise bebegn büyük olması haftasinda. diğer risk ise operasyon sırasında verilcek lokal anestezi ile doğumun başlama ihtimali aneztesi den dolayı bebek gelirse sezeryan başlayacak ozaman da 27 haftalık olacağız bebek yaşar mi yaşamaz mi? veya hamileyken bu durumu yaşayan varmı ?

Tartışmaya katılın

Yanıt vermek veya kendi sorunuzu sormak için Momy uygulamasını indirin.

Google Play'den alınApp Store'dan indirin

Cevaplar

b7936813 profile picture

b7936813

Öncelikle çok geçmiş olsun aynı hastalığı ailemden biri geçirdi şükürler olsun ki bekar olduğu için böyle bi durum ile karşılaşılmadı ama eğer 1tane kist varsa girişimsel radyoloji diye bir alan var orada bir kaç delik ile içeri girip onun içini boşaltıyorlarmış bizde ne yazıkkı böyle olmadı minik minik bir sürü kist olduğundan açık ameliyat oldu umarım sizinsadece bi tanedir ama kardeşim genel cerrahi ameliyat etti ve şu da var doğu gölgesinde hayvancılık ile ugraşan kişilerde çok rastlanan bir hastalıkmış özellikle yeşillik ve köpek dışkısından geçebileceği söyleniyor

Yanıtlar

masah837 profile picture

teşekkür ederim cevap yazdığınız için ben Afyon'da yaşıyorum eskiden ailem hayvancılık ile uğraşıyordu bende çok araştırdım hastalığın nedenlerini benimki tek bı kist olduğu söylendi içinde sıvı olduğunu girişimsel operasyonu mu yapacak ama bebeğim açısından eiski çok şuan işlemden önce ilaç başladılar bu ilacinda riski çok fazla bunlar korkutuyor sadece birde gebelikte öğrenmem çok zorladı pskolojimi

b7936813 profile picture

b7936813

Haklısınız ama tek bir kist olması demek açık ameliyat ihtimalini düşürüyor kapalı ameliyatta kistin patlaması çok çok düşük denmişti bize umarım sizde hu süreci kolaylıkla atlatır zamanında sağlıkla kucağınıza alırsınız yavrunuzu Allahım iyimdoktoralr başarılı hekimler ile karşılaşsın inşallah herşeyi kolaylıkla atlatmanızı dilerim

masah837 profile picture

amin inşallah çok teşekkür ederim en azından cevap verdiniz zaman ayırıp derdimi paylaştınız Allah razı olsun size de çok geçmiş olsun