kaka problemi

Bebek (6-12 Ay)Ek Gıda
c215b2c5 profile picture

c215b2c5 |

6 ay 1 haftalık kızım var şimdiye kadar sadece anne sütü ile beslendi son 2 3 gündü ek qıda verdim arada muz püresi ve çocuklar için olan bazı yemekler 3 gündü kaka yapmadı korkmalıyımmı ama bebek hic huzursuz deyil gülüb oynuyur qazda arada çıkarıyor ama kaka 3 gündu yapmadı ne önerirsiniz?

Tartışmaya katılın

Yanıt vermek veya kendi sorunuzu sormak için Momy uygulamasını indirin.

Google Play'den alınApp Store'dan indirin

Cevaplar

3d96d541 profile picture

3d96d541

Beslenmesi iyiyse kabız olmuş olabilir. Dr Hasret Akman’ın bununla ilgili videosu var instada. Jel kıvama getirip Chia tohumu kullanabilirsiniz 1 çay kaşığı kadar. Gaitayı yumuşatıyor. Ek gıdaya yeni geçen bebeklerde eğer hızlı ilerlenirse oluyormuş böyle şeyler.

cakiltasimerveyimben profile picture

benim bebeğim birebir aynı durumu yaşıyordu. doktora sordum, anne sütüne devam edildiği için karnı rahatsa ve gaz çıkarabiliyorsa 10 güne kadar bile yapmayabilirmiş. yemeklere kesinlikle zeytinyağı koyuyorum ben. arada bir de direkt içiriyorum.

Yanıtlar

c215b2c5 profile picture

c215b2c5

yani ben şimdide anne sütü vermeye devam ediyorum mesela bu gün ek gıda hiç bir şey vermedim bu gün azacık kaka yaptı ama az yapti 1 2 gün vermesem anne sütü ile devam etsim düzelir dimi

cakiltasimerveyimben profile picture

yani ben şimdide anne sütü vermeye devam ediyorum mesela bu gün ek gıda hiç bir şey vermedim bu gün azacık kaka yaptı ama az yapti 1 2 gün vermesem anne sütü ile devam etsim düzelir dimi

- c215b2c5

o kadar aynı şeyleri düşünüp yapmışız ki. ben de 4 gün kakasını yapmayınca 5. Gün full anne sütü verdim, sanırım yemeye de alıştığı için doymadı gece durmadan emmek istedi emzirdim sabrettim, sabahında benim de bebeğim kakasını yapabildi. zorlandı ama başardı en azından. ama ne kadar bu yöntemi denesem de artık hep 3-4 günde bir az az kaka yapıyor. dün doktora gittiğimde doktor 10 gün normal, karnına dokun sertleşmemişse gaz çıkarıyorsa sıkıntı yok. ama karnı sertse gaz bile çıkaramıyorsa huzursuzlanıyorsa o zaman fitil gibi yöntemlere başvurulur dedi. ayrıca enterogermina Kids probiyotik önerdi. probiyotikler iyi geliyormuş.

Yanıtlar

c215b2c5 profile picture

c215b2c5

siz ek qıda olaraq me yapıb veriyorsunuz?

cakiltasimerveyimben profile picture

siz ek qıda olaraq me yapıb veriyorsunuz?

- c215b2c5

biz 5.5 aylıkken 3 gün tadımlarıyla başladık. kabak, tatlı patates, havuç tarzında. blendırdan geçirmedim hep çatalla ezerek verdim. artık karıştırıp yemek yapmaya çalışıyorum. og natural diye bir markadan yulaf, Pirinç unu falan aldım ama bebeğim çok da sevmedi onları. bence bebekler para harcamasını değil damak tadına uyacak yemekleri seviyor. Sabah yumurta haşlayıp sarısını veriyorum. yanına bazen Pirinç unu yapıyorum. bazen yoğurt koyuyorum. akşam bizimle annemin yazın kendi döküp yaptığı tarhanadan yediriyorum (en sevdiği bu). pişirdiklerimi kendi haşlama suyuyla yemek yapıyorum, içine kesinlikle zeytinyağı koyuyorum. siz nasıl yapıyorsunuz, allah hepimize kolaylık versin valla 😂