Kızlar ek gıda nasıl ılerledınuz napıyorsunuz 6 aylık kızım 5 başladık tadım yaptı 6 geldık doktora sordum bızımkılerden versek tuz falan kabul etmedı sız neler yapıyorsunuz neler yaptınız nasıl ılerledınız
Ek gıda
Cevaplar
Ya ben mesela kendıme ne hazırlaydıysam onları yedırdım ona gore hazırlamadım ve yıyordu hıc sorun olmadı
Yanıtlar
Doktor yer dedı zaten tuz şeker var amaç tuz dayamamak ve korktuğum ılerde böle verırsen böbrek ıflas eder dedı bende ne yapacağımı şaşırdım
Guzel besleyici bir yemek yada corba yaptiginizda tuzunu baharatini atmadan ayirin bebege en son ekleyin kolayi o
Yani şöyle yapın bakın ben size şunu söyliyim ben yemek yemem mesela tuzu koyarım ama çok böyle az koyuyordum mesela işte sonra mesela kendimize çocuğa ayırıyordu ayetten sonra mesela kendi tabağımızda biz kendi ikimize göre şey yapıyorduk ayarlıyorduk ve ben çocuğun hiçbir zaman sıkıntı çıkarmadı gıda döneminde şu anda mesela istediğin kadar baharat da koysan şunu da koysan hani yiyor sadece benimki şöyle tek böbrek tek bebek olduğu için de hani biraz da dikkat ediyorum şu anda ama dediğim gibi hani yemeğinizi yapın tuzunu falan çok az bir şekilde koyun öyle kendinize göre ama sonunda mesela çok tuzlayan bir aile değiliz
9. aya kadar ona ayrı tarifler hazırladım. sonrasında domates serbest olunca bizim yemeklerimizi tuzsuz yaptım. pek baharat kullanmam zaten ama doktorumuz 1 yaş civarı baharatlarla da tanışması lazım demişti.