Bugün misafir olarak kendi sağlık ocağımız dışında bir sağlık ocağına 4. Ay aşılarımızı yaptırmaya gittik ve ebe bebeğimi kontrol ettiğinde D vitaminini her gün kullanma azalt bıngıldak erken kapanabilir 1.5 yaşına daha çok var dedi. Gerçekten etkisi var mı? Kg ve boy olarakta baya önde dedi ama ben baktım persentil tablosu içerisindeyiz sadece kg olarak bir tık önde onun da sebebi uykuya memede geçiyor ondan kaynaklı abes bir durumu yok. Bunun dışında doktor kontrolüne de gittik doktor kontrol etti bıngıldak hakkında bir şey demedi ve her şey yolunda,gayet güzel dedi.
D vitamini kullanımı ile bıngıldak kapanması
Cevaplar
Evet bıngıldak kapanmaya yarıyor günde 3 damla sen kaç damla veriyorsun
Yanıtlar
Günde bir puf yani 3 damlaya eş değer şekilde veriyorum hep
Boy kilo da normalın üstündeyse de bi şey olmaz
f8dda96d
Ben ebeyim. Bunu hangi akla hizmet söylemiş bir sağlıkçı inanılmaz gerçekten. Gunde 400IU yani 3 damla bebekler için önerilen ve zararlı olmayan doz. Eğer çok fazla miktarda ve uzun süre kullanım olursa böyle bir risk ortaya çıkar bunun sebebi de d vitamini kalsiyum miktarını arttırır artan kalsiyum da kemiklerin sertleşmesini sağlar. Lütfen kullanılması gereken günlük 3 damla dozunu kafanıza göre bırakmayın. D vitamini eksikliği bıngıldağın geç kapanmasına neden olur.Bıngıldak normalden büyük ve yumuşak olabilir.Kafatası kemikleri yumuşar.İleri durumda raşitizm gelişir.
Yanıtlar
Günde 1 puf yani 3 damlaya eş değer o şekilde veriyorum doğduğundan beri. Bende sizin gibi düşündüm içimi rahatlattınız şu an teşekkür ediyorum