c43b1500 |
Merhaba 3 aylık olmak üzereyiz rota menenjit aşısı yapılacak fakat doktorumuz nimenrix ve bexero ve rota aynı anda yapılacak dedi çevremdekiler hiç böyle yaptırmamış bir yanlışlık mı var acaba anlayamadım
c43b1500 |
Merhaba 3 aylık olmak üzereyiz rota menenjit aşısı yapılacak fakat doktorumuz nimenrix ve bexero ve rota aynı anda yapılacak dedi çevremdekiler hiç böyle yaptırmamış bir yanlışlık mı var acaba anlayamadım
Bende üçüncü ayında kızıma üçünü aynı anda vurdurdum. şimdi 5. ayına girdik, tekrardan yapılacak, yanlışlık yok. ama benim kızım menenjitten etkilenmişti açıkçası, umarım sizin bebeğiniz hiç ağrı ateş yaşamaz
Yanıtlar
Anladım aynı anda olması koruyuculuk açısından daha iyiymiş sanırım menenjit zormuş evet size geçmiş gitmiş oldu sağlıkla büyüsün inşallah 🙏🏻
Bazıları aynı anda yaptırıyor bazıları da ayrı ayrı ben aynı anda yapılsın istemiyorum doktorumuz 6. ayda önerdi Menenjit aşısını ama Rota'nın ikinci dozunu bu ay olacak oğlum.
19e5826a
Sakın aynı anda yaptırmayın bence doktorlar çocuklarınıza acımıyorlar. Sağlık bakanlığı ne derse onu yaptırıyorlar. Benim tanıdığım deneyimli bir hemşire vardı özel aşıların arasına en az iki hafta koy dedi. Ben hiçbirini aynı anda yaptırmadım devlet aşılarının da mümkün olduğu müddetce bölerek yaptırdım dilekçe verdim sadece ilk aşıyı hemşire sisteme girdik dedi birlikte yaptı. Aşılar çok az genç gecikse bir problem olmaz ben bu geri geldi bir ay 1:30 ay beklettim. Şu an dokuz aynıyız bir problemimiz yok. Bu arada koru körüne hiçbir şeye inanmam hep yaptıranların yorum mümkün olduğu müddetce araştırdım diğer ülkelerle karşılaştırdım.
Yanıtlar
19e5826a
Bir de bu aşıları üç aylıkken değil de altı aylık mıydı yanlış hatırlamıyorsam üzeri başlarsanız üç doz yaptırmanıza gerek kalmıyormuş iki doz koruyucu oluyormuş onlar için ben bu bilgiye Sonradan ulaştım. Bu özel aşılara daha geç başlarsanız iki doz aşılama yeterli oluyormuş ama ne kadar geç onu tam hatırlamıyorum. tabi o arada biraz çocuğu sakınmak gerekiyor . Ben kimseye elinden yüzünden öptürmedim kendim dahi burnuna ağzına yakın öpmedim .Ben de küçükken başladım şu an iki doz aşıları yapıldı. Üçüncü dozu yaptırmayabilirim araştırıp düşüneceğim. Rota virüsün de kesinlikle yaptırmayacağım zaten. Rota virüsü berbat bir aşı bence. Bir de komşularımın (kardeşler) çocukları rota virüsü geçirmişler. Aşı yaptırmayanda yaptıran da hastanelik olmuş yaptıran daha ağır geçirmiş. O yüzden rotayı yaptırdım açıkçası pişman oldum tabii bu sizin kararınız.