391d514f |
Arkadaşlar ilk bebeğim alışverişe başladım ama ne almalıyım nelerden ne kadar almalıyım hiç bir fikrim yok yardımcı olabilecek olan var mı kafam çok karıştı
391d514f |
Arkadaşlar ilk bebeğim alışverişe başladım ama ne almalıyım nelerden ne kadar almalıyım hiç bir fikrim yok yardımcı olabilecek olan var mı kafam çok karıştı
e956aaef
İlk etapta 5-6 takım yeterli oluyor bebekler çok hızlı büyüyor zamanla alınıyor zaten , bez stoğu yapmayın her bez her bebeğe uyum sağlamıyor ben 4 farklı marka denedim mesela 2 adet hastane çıkışı almanız yeterli Ağız mendili ve bebek için yakalık çok almanız öneririm kusma vs sık olabiliyor Müslin battaniye mevsime uygun alınabilir 1 adet vs Bebek banyo takımı öneririm filesi olmasına dikkat edin havlu ve süngeri de unutmayalım :) Bebek şampuan (ben mustela kullanıyorum) deterjan( siveno kullanıyorum ) vs organik olanlardan almanız iyi olur Emzik olarak damaksız almanızı öneririm aynı şekilde ayına uygun biberon başlığı akışı bebeği yormuyor İlk etapta aklıma gelenler bunlar kafanıza takılan bir şey olursa yardımcı olabilirim :) Şimdiden sağlıkla kucağınıza almayı nasip etsin Allah
a9426440
Doğrusu bebekler hızlı büyüyor dedikleri için çok az yenidoğam almıştım o kadar zorlandım ki 5.gün dikiş ağrısıyla gidip alışveriş yapmak zorunda kaldım. Bu sözü duyup eksik tutmayın siz de derim. Özellikle erkek bebekse alt açarken falan kaza çok yaşadık ilk 2-3 hafta. Günde 2-3 kıyafet değiştirdik hep öyle düşünün. E bebek beyaz zıbınlar yenidoğan 50 cmleri 59cm olana kadar giydi. Ona göre düşünebilirsiniz. Alt üst takım alırsanız zaten onları baya uzun giyer. İçine giydirecek iç zıbın en az 10 adet mevsime göre. 30 adet ağız bezi, 10 adet omuz bezi, 7-8 müslin battaniye inceli kalınlı. Fermuarlı tulumlardan 5-6 , çıtçıtlı tulumlardan da o şekilde alabilirsiniz. Törpü, tarak, siveno leke çıkarıcı şampuan çamaşır deterjanı, bepanthon pişik kremi.. ateş ölçer, gürültü cihazı, ana kucağı..aklıma gelenler
Ben hep büyük aldım ama hata etmişim yenidoğan kıyafetlerinden mutlaka almalısın, çok sık üst değişiyor. Kusuyor veya bezinde taşma oluyor. Yenidoğan kıyafetleri çok az giyilliyor deniliyor ancak ilk ay için kesinlikle ihtiyaç. Özellikle iç kıyafetlerinden mutlaka 9-10 tane almalısın. Sürekli çamaşır yıkıyorum.
Bende zıbınları 1-3 ay aldım ama bebeğim zayıf doğdu hepsi küçük oldu 5 adet yenidoğan zıbın olmalı dış kıyafette 8 takım olsun alt değiştirirken alt üst takımlar daha kullanışlı oluyor zıbından ziyade eğer zıbın almak istersen de fermuarlı kolay oluyor. Her yenidoğan kıyafetinin kalıbı da aynı değil bazıları fazla uzun ya da büyük karşılaştırarak al derim çocuğun ayaklarından hep sarkıyor dolaşıyor. Eldiven kullanmadım pek ama bere iyi yatarken bebek için. Ağız mendili ve müslin örtüler de kullanışlı.