yavaş kilo alımı mama desteği

Yenidoğan (0-6 Ay)Ruh Sağlığı & Destek
papatya profile picture

papatya |

bugün kızımın 4 ay kontrolu vardı 5600 Gr çıktı sadece 430 Gr almış bu ay geçen ay 620 Gr almıştı doktorumuz günde 1 kere ikindi vakti 90 CC mama önerdi gerekirse yatmadan önce de 90 CC olabilir gözlemleyip bakalım dedi 2 aydır sadece anne sütü alıyordu hiç biberon kullanmamıştik daha öncede mama desteği olmuştu eds ile vermiştik bugün eds kabul etmedi biberonu zor aldı itiyor Aptamil veriyorum o da direk ishal gibi yapıyor yarın hipp organik alip deneyecegim çok canım sıkıldı umarım kilo alımı düzene girer başından beri sürekli bu konu yordu beni üzülüyorum bebeğimi yeterince besleyemiyorum diye baska ne yapabilirim bilmiyorum gelişimsel yönden geri kalmasını istemiyorum Rabbim yardım etsin inşallah tüm bebislere sağlıkla büyüsünler 🤲

Tartışmaya katılın

Yanıt vermek veya kendi sorunuzu sormak için Momy uygulamasını indirin.

Google Play'den alınApp Store'dan indirin

Cevaplar

birce profile picture

aynı durum bende de var. 4 aylık 5.400 çıktı mama aldım yatmadan önce ek veririm diye, biberon tutmuyor atıyor hep ağlıyor biberon verirken nasıl alıştırıcam bilmiyorum

Yanıtlar

papatya profile picture

ben verdim iki kere önce çok itti sonra aldı uyku sersemi verirsen belki alır memeye alıştı diliyle evirip cevirip emmeye biberon ucu tuhafına gidiyor alisirlar inşallah sağlıkla büyüsünler 🤲🏻

f76961c9 profile picture

f76961c9

merhaba benim ilk 3 ay kilo alimimiz çok yavaştı ve reflusu çoktu kusuyordu ilk 2 ay anne sütü ile denedim mamayı ama tabi olmadı kustu sonra mama daha çok verdim sütüm olmasına rağmen bu gün 4 aylık bu ay kilosunu biraz toparladı sadece mama içiyor. uzun süreli emme istiyorsanız emzirmeye dikkat edin benim gibi hata yapmayın kilo alımını ilerleyen aylarda da tamamlayabiliyor endişelenmeyin. ben hipp+Aptamil ar mama kullanıyorum. hipp kullanın çok memnunum.

Yanıtlar

papatya profile picture

aynen bende bugün hipp alıp deneyeceğim biz şu an sadece ikindi deneyeceğiz mamayi yeterli olursa gece vermeyeceğim bakalım emzirmeyi istiyorum çünkü

nedd0705 profile picture

bebeğinizin cinsiyeti kız mı? benim de bebeğim 3 aylıkken 5100dü haftaya 4 ay kontrolümüz var ve evde 5.450 çıkıyor. büyük ihtimalle bana da mama tavsiye edecek ama emin değilim çünkü bende hiperlaktasyon var ve bebeğim bir buçuk ay önce üst üste 3 gün kustuktan sonra kendi kendine az içmeye başladı az ve sık içiyor. geçen ay kilosu az diye zorladım başta ağladı istemedi ama bi şekilde emzirdim uyku sersemi sonra yine kustu bi daha dokunmadım. bazen geceleri ağzına bişey geliyor gibi yüzünü buruşturuyor yutkunuyor hatta bazen uyandırıyor bilerek meme teklif ettiğinde ağlayarak reddediyor. gizli reflü var bence kontrolde söyleyeceğim. çünkü mama versem de aynısını yapacak mesele sütün yetmemesi değil her zaman

Yanıtlar

papatya profile picture

ewet kız bebeğim ama baştan beri emmede problem olmamasına rağmen alt sinirda kilo alıyor ne yapacağımi şaşırıyorum artık

nedd0705 profile picture

benim bebeğimin de emme problemi olmadı. diğer gelişimleri nasıl persentil nasıl çıkıyor? kaç kg doğdu? boy baş çevresi motor gelişimi sosyal duygusal gelişimi nasıl ayında mı ilerliyor?

papatya profile picture

kilo persentili bu ay geriye düştü baş çevresi boy konusunda bişey demedi etrafı takibi başını tutması sese duyarlı bizi tanıyor şu an dönmüyor ve yüzüstü durmayı sevmiyor onun üzerinde duruyorum esyalari kavrıyor tutmaya çalışıyor eskiden daha mı kolay çocuk yetişiyordu şimdi o kadar inceleniyor ki insan yıpranıyor

nedd0705 profile picture

ben bilinçli hem akışına bırakacak rahatlıkta olmalıyız bence.. bilmemek risk getirir rahat olmamak stresle birlikte huzursuz yapar yıpratır. sadece kilo sağlık göstergesi değildir. bazen bebek diğer gelişimlere odaklanınca kilo bekleyebilir

papatya profile picture

tabii öyle bı sy etrafina çok odaklı emerken eskisine göre aktif değil ondan da kaynaklı Dr da çok büyük sıkıntı değil ama gelişimi geride kalmasın destekleyelim diye mama önerdi bakalım bugün biberonu alacak mı Rabb'im kolaylaştırsin inşallah cümlemize bu arada 3470 doğdu ama hastanede 3030 a kadar düştü ilk günler sütüm yetmedi sonra mama ile destekledik bıraktık şimdi tekrar mama desteği boykey

nedd0705 profile picture

ben neredeyse herkesten duyuyorum 3 4 aylıkken düşüş olup sonraki aylarda toparlamışlar için rahat olsun anne 🌸

papatya profile picture

inşallah