uyku rutini nasıl oluşturulur

UykuEmzirme
00b63ce2 profile picture

00b63ce2 |

5 aylık bebegim var memeden başka destek kullanmıyorum asla hiç bi şeyi kabul etmiyor emzik verdim olmadı salladım olmadı sadece emme bu da beni iyiyce yormaya başladı geceleri çok sık istiyor. memeyi ağzından bile çıkarırken uyanıyor ne yapmam lazım

Tartışmaya katılın

Yanıt vermek veya kendi sorunuzu sormak için Momy uygulamasını indirin.

Google Play'den alınApp Store'dan indirin

Cevaplar

48af626b profile picture

48af626b

meme ile uyuturken başka bir destek ekleyin mesela emerken pışpış ve şş sesi ile uyutun bi üç gün sonra buna alışır sonra emerek uyumaya dalmak üzereyken yavaşça memeyi çekip pışpışa devam edin burda emmeden uyuyabilirsin mesajı vermiş oluyorsunuz. ağladığı an geri verin sonra tekrar uyumak üzereyken nazikçe vakumu serçe parmağınızla bozun çekin. sakinleşmesi uzarsa bi sonraki gün deneyin. önce günde birkaç kezden başlayıp bi 3 gün sonra her uykuda deneyerek yavaş yavaş arttırın. bu mesajı birden kabul etmeyecek ama anlayacaktır. bi desteği kabul etmesi emme az 3 günü alıyor. rutine gelirsek çok çeşitli olmasına gerek yok. ben saati geldiğinde loş ışık açıyorum daha sonra ninni açarım ninniye eşlik ederken bezini değiştiriyorum ayaklarına bacaklarına karnını bebek yağı ile masaj yapıyorum bir taraftan ninniyi söylerken göz teması kuruyorum gülümsüyorum çok hoşuna gidiyor o da bana gülüyor konuşuyor sonra kıyafetini giydirip saçlarını tarıyorum. tüm vücuduna baştan ayağa elim sürerek besmele çekiyorum şş sesi yaparak 3 kez sürüyorum en sevdiği kısım burası.. en son alnından öperek uyku vakti diyorum kucağıma aldığım gibi meme istiyor benimki de.. emzirdikten sonra başka desteğe geçerek uyutuyorum. umarım işine yarar bilgilerdir 🌸

Yanıtlar

accc7fe3 profile picture

accc7fe3

Peki 3aylık bebekte denemek için erken mi sizce? Ne zaman başladınız siz?

48af626b profile picture

48af626b

3 aylık bebek biyolojik olarak desteğe ihtiyacı var. desteği çeşitlendirmeniz sizin için daha kolay olur çünkü 4. ay atağından sonra alışkanlık haline geliyor.. o zamana kadar çeşidi olursa atak da kolay geçer sakinleşmesinde biri etkili olmazsa diğeri olur benim çok işime yaramıştı. daha sonra desteği bitirmek ya da azaltmak için girişim yapabilirsiniz ama öncesinde ihtiyaçları var. bazı bebekler daha az ihtiyaç duyduğu için desteksiz ya da az destekli uyuyanlar var mesela bebeğim emerek uyumaya alışık diye emziğe 2 buçuk aylıkken alıştırmaya başladım gündüz ara ara uyuturken verdim sakız gibi çiğnedi bıraktı sürekli verdim 3 aylık gibi tutmaya başladı gece ise memede tam daldığında yavaşça çekip emziği verdim hep bu sayede döngü bağlarken emzikle devam edebildi sadece uykulu iken tutuyor hala.. yani desteği azaltmanıza izin veriyorsa yapabilirsiniz ama çok ağlıyorsa zorlamayın henüz erken zaten

3d73eea0 profile picture

3d73eea0

Benim bebeğim de 5 aylık ayaktayken sallayarak uyutuyordum. Bi kaç gündür yatakta oturup pilates topunda zıplar gibi uyutuyorum. Yavaş yavaş sallamayı bırakıp sadece pışpış yaparak uyusun istiyorum. Çünkü geçen arabayla giderken uykusu geldi asla uyumadı istiyor ki ayağa kalk çök kalk yaparak salla beni. Arabayı durdurduk indim salladım anında uyudu bu çok yıpratıcı. Nasıl başlayabilirim?

Yanıtlar

48af626b profile picture

48af626b

siz de kademeli azaltmalısınız.. benim de bebeğim sadece yaylanarak uyurken emmeye geçtik 5 aylık.. pilates topun yaylanması ayaktakinden daha şiddetli aslında yani şunu yapabilirsiniz, pilates topunda zıplayarak pışpış yapın tam dalmaya yakın yaylanmayı azaltın tepkisi olacak tepkisi hafifse devam edin atarsa tekrar eski şiddete dönün. bi üç gün böyle yapın sonra azaltarak durmayı deneyin yani önce yüzde 60 azalttınız diğer 3 gün yüzde40 sonraki üç gün 20,10,0 diyerek durmayı deneyin. zaten gündüz uzun uyumuyor ben full kucakta uykusunu geçirttim ama durarak uyandığında kucağında durmuş vaziyette görüyor ağlar gibi olunca tekrar yaylanarak pışpışladım bu da durunca uyuyablirim mesajı verir. tepkisini hep ölçün ağlatmadan başarabilirsiniz sadece zaman ister 3 gün yetmeyebilir de. sabretmeniz gerekiyor..