rahim ağzına dikiş (Serklaj)

Riskli GebelikDoğum
251703e8 profile picture

251703e8 |

Rahim ağzına dikiş atılan var mı süreci acısını dikişin alınmasını hepsini anlatır mısınız?

Tartışmaya katılın

Yanıt vermek veya kendi sorunuzu sormak için Momy uygulamasını indirin.

Google Play'den alınApp Store'dan indirin

Cevaplar

Metehan_oglum profile picture

Bana 23+4 te acil dikiş atıldı kısalma, incelme vardı. Anestezi verilerek yapıldı(ağır bir anestezi değildi on dk bayılttılar, herhangi bir yan etkisi olmadı). Herhangi bir ağrı acı işlem yapılırken hissetmedim. Uyandıktan sonra da hissetmedim hafif lekelenme oldu bir iki gün sonra o da geçti. Yani hiç korkmayın. Benim haftam büyük olduğu için doğuma kadar istirahat etmem gerekti hep yattım hiç kalkmadım yemek, lavabo dışında. Ancak 12-13. haftalarda dikiş atılanları duydum onlar daha erken yapıldığı için dikişten sonra normal bir şekilde günlük yaşamına devam edebiliyorlarmış. Yani süreç haftanıza bağlı. Ama şunu çok rahat söyleyebilirim bu çok yaygın bir çok kişide oluyor. Doktorunuza güveniyorsanız içiniz rahat olsun, çok eskiden beri olan ve çok sık yapılan bir işlem. Acı ağrı vs hiç olmuyor. Genelde gebeliğin seyrine göre 35-36 dan sonra doktor kararına göre dikiş alınıyor. Dikiş alınırken normal vajinal muayene oluyor gibi dikişi hızlıca alıyorlar. Orda da hiç bir acı vs hissetmiyorsunuz 2 dk bile sürmüyor. Hiç korkmayın. Gerektiğinde rahim ağzı dikişi hayat kurtarıyor :) umarım bebeğinizi sağlıkla kucağınıza alırsınız. Başka sorularınız olursa lütfen yazın çook araştırdığım ve yakın zamanda yaşadığım bir şey olduğu için rahatlıkla yardımcı olabilirim. Şimdi bebeğim üç aylık, ikimizde çok iyiyiz.

Yanıtlar

251703e8 profile picture

251703e8

doğuma kadar yatmak korkutuyor beni nasıl geçer ki öyle zaman bilmiyorum 12 haftaligim şuan salı günü doktor kontrolünde bakicak rahim ağzı uzunluğuna dikiş daha erken olursa doğuma kadar full yatmam gerekir mi yine yoksa dikiş geç olursa mi yatmam gerekiyor sizin gibi korkuyorum yine bütün emeklerim gidicek diye sizin kaçıncı haftada alındı dikiş normal doğum mu yaptınız? ben daha önce 26 haftalıkken oğlumu kanamam geldi erken doğum yaptım sadece iki saat yasayabildi vefat etti o zaman acilman olduğu için olabilir dediler bı sebep söylemediler ama suyum falan hemen gelmedi 12 saat sonra falan geldj normal doğurdum onlem amaçlı yapılacak sanırım benimki ama korkuyorum

Metehan_oglum profile picture

Korkmanız çok normal daha önce yaşadığınız kayıptan dolayı. Rahim ağzı kısalması, incelmesi yani servikal yetmezlik dediğimiz şey erken haftalarda kendini göstermeyebiliyor. 20-22.Haftadan sonra genellikle bebeğin ağırlığı arttığı için rahim ağzına baskı yapılıyor ve o şekilde fark ediliyor. Benim 23.haftaya kadar gittiğim kontrollerimde her şey yolundaydı 23+4 te kontrole gittiğimde farkedildi. Ben de dikiş attırmasaydım belki benzer şeyi yaşayacaktım. Kaybınızdan dolayı tedirgin olmanız çok normal ancak böyle bir hikayesi olan kadınlara ikinci veya üçüncü gebeliklerinde önlem amaçlı 12.haftada dikiş atılıyor. Erken atılan dikiş elbette 20.haftalardaki dikiş gibi olmuyor daha az riskli daha güvenli ve muhtemelen doğuma kadar yatmanıza gerek kalmayacak. Dikişin atılma şekli alınması vs o kısımlar daha önce anlattığım gibi hiç gözünüzü korkutmasın inanın çok basit ama hayat kurtaran operasyonlar. Muhtemelen dikiş atıldıktan sonra gebeliğiniz boyunca yatmayacaksınız sadece biraz daha dikkat edeceksiniz(uzun süre ayakta kalmama, sürekli oturmama vs.) belki belli bi haftadan sonra mesela 26-27 doktorunuz istirahat önerebilir. O da bebek ağırlaştığı için rahim ağzına baskı olmasın diye, çünkü her ne kadar dikiş olsa da oraya yapılan büyük baskı dikişleri koparabilir rahim ağzına zarar verebilir. Bence bu istirahat konusunu avantaja çevirin zaten en fazla iki ay yatarsınız. Onda da bol bol dinlenin kitabınızı okuyun filminizi izleyin bebeğinizle kendinize ayrılmış özel bir zaman gibi düşünün. İnanın sonrasındaki tempo için aslında size büyük bir hediye bu istirahat zamanı. Şarj oluyor bebeğiniz doğduğunda ona iyi bakabilmek için bol bol dinleniyorsunuz :) Ben bu durumu şans olarak görüp tadını çıkartmıştım, iyi ki de öyle oldu. Dikişim 36+2 de alındı bir hafta sonra da doğum yaptım. Zaten normal doğum oldu çünkü rahim ağzı kısalığından dolayı normal doğuma daha yatkındım. Bebeğim gayet sağlıklı doğdu, ikimizde çok iyiyiz. Bebeğimi biraz büyütüp ikinciyi düşünüyorum. Muhtemelen 12.haftada dikiş atılacak çünkü doktorum ikincide dikili daha erken atarız çok daha rahat oluruz dedi. Dua edin korkmayın, erken önlem alınması da çok yerinde bir karar olur.

251703e8 profile picture

251703e8

çok teşekkür ederim bana çok yardımcı oldunuz içim rahatladı çok sağolun

sahinceren97 profile picture

24. Haftada dikiş atıldı. Kahve içmeye arabayla çıkabilirsin dedi doktorum bende arada hava almaya çıktım o şekilde. Arada yalan olmasın eşimle yavaş yavaş markete de gittim evde yemeğimi yapıp ortalıgı da topladım full yatmadım sadece robot aldım evi o süpürüp sildi… dikiş atıldıktan sonra agrı sızım olmadı ben çok iyiydim, 37. Haftada dikişim alındı onu notmal anestezis aldı azıcık canık acıdı ama o içeri bi plastik alet sokuyolar ya onda kendimi çok kasıyorum ben ondan oldu 1-2 dklık bişeu bu arada korkman için söylemiyorum 🥲 38+5 te doğum yaptım. Süreç zor ama Şuan nur topu gibi çok güzel 38 günlük kızım kucagımda gece rmmesinde size yazıyorum 🥲

Yanıtlar

251703e8 profile picture

251703e8

umarım benim sürecimde sizin gibi geçer teşekkür ederim ❣️

yildirimaysenur652 profile picture

Bana 23+4 te acil dikiş atıldı kısalma, incelme vardı. Anestezi verilerek yapıldı(ağır bir anestezi değildi on dk bayılttılar, herhangi bir yan etkisi olmadı). Herhangi bir ağrı acı işlem yapılırken hissetmedim. Uyandıktan sonra da hissetmedim hafif lekelenme oldu bir iki gün sonra o da geçti. Yani hiç korkmayın. Benim haftam büyük olduğu için doğuma kadar istirahat etmem gerekti hep yattım hiç kalkmadım yemek, lavabo dışında. Ancak 12-13. haftalarda dikiş atılanları duydum onlar daha erken yapıldığı için dikişten sonra normal bir şekilde günlük yaşamına devam edebiliyorlarmış. Yani süreç haftanıza bağlı. Ama şunu çok rahat söyleyebilirim bu çok yaygın bir çok kişide oluyor. Doktorunuza güveniyorsanız içiniz rahat olsun, çok eskiden beri olan ve çok sık yapılan bir işlem. Acı ağrı vs hiç olmuyor. Genelde gebeliğin seyrine göre 35-36 dan sonra doktor kararına göre dikiş alınıyor. Dikiş alınırken normal vajinal muayene oluyor gibi dikişi hızlıca alıyorlar. Orda da hiç bir acı vs hissetmiyorsunuz 2 dk bile sürmüyor. Hiç korkmayın. Gerektiğinde rahim ağzı dikişi hayat kurtarıyor :) umarım bebeğinizi sağlıkla kucağınıza alırsınız. Başka sorularınız olursa lütfen yazın çook araştırdığım ve yakın zamanda yaşadığım bir şey olduğu için rahatlıkla yardımcı olabilirim. Şimdi bebeğim üç aylık, ikimizde çok iyiyiz.

- Metehan_oglum

merhaba peki 24. haftada bebeğin akciğer gelişimi için iğne yapıldı mı?