Kolik Bebek

LohusalıkToddler (1-3 Yaş)
Syma profile picture

Syma |

Biz birinci ayı doldurduk ve doktor kontrolüne gittik. İlk kontrolümüzde şikayetlerimizi anlattık buna görede çocuğuma kolik teşhisi koydu. Şu ara çok zorlanıyorum yeme içme olarak çok dikkat etsemde çocukta gaz oluyor yada sebepsiz ağlıyor nasıl bir çözüm buldunuz ve ne zaman biticek ben çok yoruldum lahusalık ayrı bu ayrı siırı duygularım karma karışık ve çaresizim

Tartışmaya katılın

Yanıt vermek veya kendi sorunuzu sormak için Momy uygulamasını indirin.

Google Play'den alınApp Store'dan indirin

Cevaplar

aydanmehdiyeva29326 profile picture

Bende ayni durumdaydim gaz damlasiji verin mutlaka ve gazini cikarin ikininca masaj yapin bol bisiklet

Yanıtlar

Syma profile picture

Ya neler denedim masaj damla ama yok faydası sırf yorulduğu için uyuyor diğer türlü ağlıyoruz yediklerim dokunurmu çocuğa

Fatma  profile picture

doktorunuz kolik dedi diye ona takılıp kalmayın. kolik geçici de olabilir insallah uzun surmez. gaz sorunu ise 3. aydan sonra yavaş yavaş azalıyor. bebek daha çok hareketlendigi için kendisi yapabilecek duruma geliyor. siz karnına, sırtına masaj yapın, ayaklarının altına adaçayı yağı ile mmasaj yapın. Karnına balmumu eritip koyabilirsiniz. hepsini sırayla deneyin. canınızı çok sıkmayın bu günler geçecek. gaz damlasını tokken verin.

Yanıtlar

Syma profile picture

dediğiniz adaçayı yağını alıp deneyeceğim mutlaka ondan sonra işe yarayıp yaramadığını güncel olarak dönerim size. evet bu süreç inşallah geçicek ama insan yinede çocuğu ağlarken çaresizce susmasını beklemesi üzüyor ve yıpratıyor🥹

8332412d profile picture

8332412d

Bende aynısını yaşadım aşırı zordu 3 ayında bitti çok şükür gaz damlası kullandım sab simlex ve bio gaia ikisi çok işime yaradı

Yanıtlar

Syma profile picture

Tam 3 ayda mı bitti sonra sakinleştimi uykuları nasıl oldu

8332412d profile picture

8332412d

Sakinleşti sabahlara kadar ağlaması durdu

birce profile picture

benim kızımın da çok gazı oluyordu hep ağlıyordu. kolik teşhisi koydu doktor gaz damlası verdi ama ben kullanmak istemedim. onun yerine kimyon çayı içtim. yemeklerime kimyon kattım. gaz yapıcı şeyler tüketmedim. bir de her emzirmemde her memeden sonra gazını çıkardım aşağı inmesine izin vermedim yani. 2. ayına girmeden artık kendi kendine gaz çıkarabilmeye başladı. yani bence gaz damlaları çok geçici bi çözüm hatta çoğu işe yaramıyor bile. asıl nedeni bulup ona göre diyet uygulamak gerekli bence

Yanıtlar

8332412d profile picture

8332412d

Onu bende yaptım am fayda etmedi

Syma profile picture

Acaba sütüm çok gaz yaprmı çocuğuma yani neyin gaz yapıp yapmadığını nasıl anladınız şuan ben açlık diyeti uyguluyorum resmen köfteden soğandan bir çoğ çiğ sebzeden uzak duruyorum sadece haşlama ve buharda pişen yemekleri yiyorum ama yinede çok gazı oluyor napıcağımı şaşırdım nasıl diyet uygulasam bilemedim

Fatma  profile picture

sütün tazyikli gelmesi de gaz yapıyor. eger sütünüz tazyikli geliyorsa emzirirken memeyi makas yapın ve geri yaslanarak emzirin. belki işe yarar.

Syma profile picture

sütün tazyikli gelmesi de gaz yapıyor. eger sütünüz tazyikli geliyorsa emzirirken memeyi makas yapın ve geri yaslanarak emzirin. belki işe yarar.

- Fatma

Bu gün 3 öğününüde Sütümü önce sağıp sonra geriye yaslanıp dediğiniz şekilde verdim daha rahat emdi ve uzun emdi teşekkür ederim tavsiye için☺️

3669570d profile picture

3669570d

şu an 2 aylık bebeğim ve ilk ay ben de aynı senin gibiydim. denemediğim kalmamıştı. uykusuna dikkat ediyordum yediğime dikkat ediyordum damla veriyordum çaylar içiyodum kısaca bütün tuşlara basıyordum hatta sabahlara kadar pışpışlamaktan evde volta atmaktan dizlerim ayak tabanlarım acıyordu. Yeter ki sakinleşsin diye her şeyi yaptım. Ağlamaları gazı çıksa bile devam ediyor huzursuz gibi. çünkü göremiyor her şeye yabancı anneyi bile memedeki kokudan tanıyor ama halen ürküyor. tek yapman gereken yanında olmak kalıyor geriye. her yemek gaz yapıyor zamanla hangisinin daha çok yaptığını anlarsın daha çok çiğ soğan sarımsak kuru fasulye mercimek ve. nohut. bunları 2 aydır tüketmiyorum her yemeğim kimyonlu. ve 40ı çıktıktan bikaç gün sonra tak diye birden kesildi uyur oldu gülmeleri başladı halen ara ara ağlar ama krizleri olmuyor. çok krize girirse çıkaramazsan saç kurutma makinesi çalıştırdığımda sakinleşiyor pışpışla uyuyor ama en az yarım saat kucakta tutmaya devam ediyorum ta ki sakinleşmesi tamamlanana kadar

Yanıtlar

Syma profile picture

İnşallah bizimde kırkımızda düzelir. Yani ne yapsam dediğin gibi durmuyor bizdede aspiratör sesinde duruyor mutfakta volta atıp duruyoruz

3669570d profile picture

3669570d

bir de hiperlaktasyon vardı bende onunda çözümünü bulunca iyice rahatladı. zamanla nedenlerini öğreniyorsun. kullanma kılavuzu olmayan benzersiz bi makine gibi düşün. herkeste farklıdır gözlem deneme yapa yapa tanıyorsun. inşallah kırkınangelmeden toparlar 🌸

Syma profile picture

İnşallah teşekkür ederim ❤️

dbbfbd89 profile picture

dbbfbd89

Benim kızım da erken doğduğu için öyleydi. Kolik değil ama benzer krizleri yaşıyordu. Sabaha kadar evin içinde pışpışlayarak geziyorduk. En büyük ilaç zaman maalesef gerçekten zamanla çoğu geçiyor. Ilık duş, beyaz gürültü ve gaz damlası çok işimize yaradı. Bunun yanında bebekler ilk üç ay hala kendilerini anne karnında hissettikleri için o sıkışıklık hissini arıyorlar, yarım kundakla uyutmak ya da slingle bağlayıp ten temasıyla üzerinde uyutmak çok işe yarıyor. Kızım üç aylık oldu hala öyle ağladığında slingle üzerimde uyutuyorum hem kolay uyuyor hem de insanın kolu ağırmıyor sallarken

Yanıtlar

Syma profile picture

Ilık duş bizde tam tersi gaz yaptı ama bu dediğin slingi denedim şimdi aspiratör karşısında biraz sallandım oda içinde uyuya kaldı 😂

dbbfbd89 profile picture

dbbfbd89

Slingle hem sallamak kolay oluyor insanın kolu yorulmuyor, hem ev işi yapabiliyorsun hem de ten teması ve sıkışıklık olduğu için daha kolay uyuyor😊

Syma profile picture

Tavsiye için çok teşekkür ediyorum 🥰

c8348b8c profile picture

c8348b8c

Bebeği kolik olarak düşündüğümüz arkadaşıma gaz damlası ve kundak önerdim daha rahat uyuduğunu söyledi, bunun dışında başka bir sıkıntısı olabilir, doktor kulak iltihabı olduğunu söylemiş, bir de acil sünnet önermişti, yani kolik diye düşündüğümüz bebek aslında iltihaptan dolayı uyuyamıyormuş

fatmagulenn12 profile picture

Çok üzülerek söylüyorum şuan 3,5 aylık kızım ama gaz sorunumuz devam ediyor. Evet eskisi kadar değil ama yine de uykusundan uyandıracak kadar. Bol bol temas ve diyet. Çikolata kahve susamlı yiyecekler ve bakliyatlar vb gibi çoğu şeyden uzak durun. Ben hiçbirini yemiyorum ve daha iyi ama bitmedi

Yanıtlar

Syma profile picture

Bende aynıyım hiç bir şey yiyemiyoru. Hamileyken bu kadar kısıtlamamıştım kendimi şimdi çok zorlanıyorum hele emzirirken çikolata şeker istiyor canım ona da bir çözüm bulamadım. Her hangi önerdiğiniz bir diyet listesi varmı . Yada önerdiğiniz emzirme danışmanı diyet yazabilecek biri

nedd0705 profile picture

çikolatayı kestiğim gibi uykusu arttı. çikolata vb gıdalar enerji verirmiş uykuya geçmesi zorlaşır. helva, hurma, muz, yoğurt, tahin pekmez, hoşaf, badem fındık ceviz kuru kayısı kuru incir.. bunlar daha uzun süre kan şekerini dengede tutar çikolata hızlı yükseltiği için hızlı düşürüyor bu yüzden yedikçe yiyesin gelir

hazel1234 profile picture

benim bebeğim birkaç gün sonra 2 aylık olacak o da kolik maalesef denemediğim damla kalmadı bir fizyoterapist olarak masajı çok iyi yapıyordum ve bebeğim gazını çıkarmasına rağmen ağlamaları uykusuzluklar bitmiyordu. gaz damlaları hiçbir işe yaramıyor bebeğimi aşırı ıkındırıyor ve huzursuzluk veriyordu öncelikle onları hayatımızdan çıkardık. bir de devletin verdiği d3 vitaminini kullanmayı bıraktık daha iyi doğal bir marka içeriğinde sadece d vitamini ve zeytinyağı olan bi marka seçtik. devletin verdiği de içeriği nedeniyle çok huzursuzluk veriyordu. çok güvendiğim iki farklı doktordan, anneden hiçbir şekilde bebeğe gaz geçmediğini öğrendim . ben uyku bozan yiyecekler dışında her şeyi yiyorum kuru fasülye dahil. gündüz özellikle uyku saatlerine çok dikkat etmeye başladım aşırı uyarandan uzak tuttum akşam ezanı okunduğu gibi ışıkları kapattım sessizce yatırmaya başladım ve her defasında aynı şekilde uyutmaya çalışıyorum. şu an ilk zamanlara göre çok daha iyiyiz ama her gün iyi miyiz elbette hayır. ama sabırlı olun bebeğinizi anlamaya çalışın ve biliyorum çok zor ama stres yapmamaya çalışın çünkü stres yaptığınız zaman bebeğinizi asla uyutamazsınız

Yanıtlar

Syma profile picture

Teşekkür ederim bir nebzede olsa yalnız olmamak bende mi yada çocukta mı var problem dememek ve bunu kabullenmem zaman aldı . Şimd burda annelerin veridği bir çok tavsiyeyeyle bu gün çocuğumu rahat uyuttum şükür ki. Şimdi siz dediğinizde dikkatimi çekti Bende devit3 vitaminini kullanıyorum ve aynı sorunu bebişimde gördüm daha huzursuz acaba siz hangi marka damla kullanıyorsunuz