Ek gıda kabızlığı

Bebek (6-12 Ay)Ek Gıda
dilaraengin profile picture

Bebeğim 6.ayı yarıladı ve biz ek gıdaya başlayalı neredeyse 2 ay oldu. Her şeyi usulüne göre yapmaya çalıştım ama bu ek gıda işine alıştıkça kızım sürekli kabız olmaya başladı ve bununla beraber iştahı da kaçmaya başladı. Öyle çok su içen bi bebek değil çünkü evde olduğumuz sürece en fazla bi buçuk saatte bir bi meme emiyor, zaten su içmeye de alışamadı, çok aramıyor. Öğünlerine zeytin yağını çoğunlukla eksik etmiyorum ama bu iş çözüme ulaşmıyor ve ek gıdada gerileme yaşamaya başladık. Bu durumu yaşayan oldu mu? Kabızlık dediğim ortalama 5 günde bir kaka yapması bu arada. Eskisi gibi pek sıvı kıvamlı da değil ve sıvı kıvamlıyı da çoğunlukla göremez oldum. Tavsiyesi olan var mı?

Tartışmaya katılın

Yanıt vermek veya kendi sorunuzu sormak için Momy uygulamasını indirin.

Google Play'den alınApp Store'dan indirin

Cevaplar

Alp_nur profile picture

Bence bi dilim katı sabunu poposuna fitil gibi geçirip beklemek lazım o zaman daha çabuk kaka yapar yada eczaneden kabızlık için merhem alın ya da rezene çayı içirin az bişey iyi gelir sindirimi kolaylaştırır siz bilirsiniz

Yanıtlar

f07fcf45 profile picture

f07fcf45

Yorumunuzun başlangıcı cehalet kokuyor kusura bakmayın böyle şeylere çok sinirleniyorum. Sakın öyle bir şey yapmayın sabun sokmak falan lüften rica ediyorum bebeklere eczaneye gidip kafanıza göre bir şeyler almayın takipli olduğınuz doktorunuza danışın lütfen ya daferzane ebeye sorun bebeğiniz eğerki huzursuzdeğilse zorlanmıyorsa kanaması yoksa kilo kaybıyiştahta azalma yoksa sorun yok diye biliyorum ama tabiki yinede bir bitene danışmak lazım bence iş daha xisdileşmeden bi doktora götürün

dilaraengin profile picture

Yorumunuzun başlangıcı cehalet kokuyor kusura bakmayın böyle şeylere çok sinirleniyorum. Sakın öyle bir şey yapmayın sabun sokmak falan lüften rica ediyorum bebeklere eczaneye gidip kafanıza göre bir şeyler almayın takipli olduğınuz doktorunuza danışın lütfen ya daferzane ebeye sorun bebeğiniz eğerki huzursuzdeğilse zorlanmıyorsa kanaması yoksa kilo kaybıyiştahta azalma yoksa sorun yok diye biliyorum ama tabiki yinede bir bitene danışmak lazım bence iş daha xisdileşmeden bi doktora götürün

- f07fcf45

Yok tabi ki böyle bişey yapmam 😅 Hani ek gıdayla ne yapabilirim acaba diye düşünüyorum. Normalde çok zorlanmıyordu ama bu son zamanlarda bariz sinirlenerek ıkınıyor. Son kozum olarak gün kurusunu deneyeceğim.

f07fcf45 profile picture

f07fcf45

evet bi deneyin bakalım ama düzelme olmazsa geç kalmayın işin sonu yırtığa gidiyor sonra ek gıdaya ara vermek zorunda kalıyorsunuz Armut püresi Kayısı püresi şefftali püresi Kabak püresi yulaf içeren mamalar sebze çorbaları bunları deneyebilirsin lifliüürünler açıkcası bide su çok önemli bir süre muz, pirinç unu-lapası patatesguzak durun

8xn2j7tb2k profile picture

Eskiler beyaz sabunu koyarlarmış fitil olarak. Onların açısından baksan bile şu anki sabunların içeriği ile o zamanki sabunların içeriği bile bir değil . şu anki çok daha fazla kimyasal ve parfüm barındırıyor. Bağırsak gibi çok emici bir yere koymak bebek için geri dönüşü olmayan sağlık sorunlarına sebep olabilir. Gidip o zamanlardaki gibi en doğal sabunu bulsak bile bağırsağa sokma işini kesinlikle kabul edemiyorum. Ben daha ek gıdaya geçmedim fakat kabızlık işini Hipp combiotic mamayla çözdüm. Bir de zeytinyagi içiriyorum. Önceden mamasına koyuyordum sadece. Fakat içirmek gibi etkili olmuyor. Size tavsiyem zeytinyağını yemekler haricinde içirerek de vermeniz. Özellikle doğal bir zeytinyagi ise kesinlikle fazlasının bir zararı olmuyor.