burun temizliği

Yenidoğan (0-6 Ay)
papatya profile picture

papatya |

bebeğimin burnunu her gün kalkınca ve akşam uyumadan önce manuel burun aspiratörü ile temizliyorum malum kışın tıkanmasın diye yapıyordum hemde rahat uyusun diye 6.ci aya kadar böyle devam edeyim diyorum ama acaba sizler nasıl yapıyorsunuz günlük mü bakiyorsunuz yoksa tıkalı olduğunu düşündüğünüzde mi

Tartışmaya katılın

Yanıt vermek veya kendi sorunuzu sormak için Momy uygulamasını indirin.

Google Play'den alınApp Store'dan indirin

Cevaplar

Evrim profile picture

Doktorlar her gün temizlenmesini önermiyor sadece tıkanık olduğunda yapın diyorlar, ben de öyle yapıyorum

Yanıtlar

papatya profile picture

yani her gün yaptığımda ama burnu dolu oluyor yapmayınca geniz akintisi olur öksürük olur diye korkuyorum bilemedim şimdi

1b8490f2 profile picture

1b8490f2

Doktorumuz 2 güne bir duş aldırın, yapmanıza gerek yok dedi. 2 aylık olucaz sorun yok diye hiç yapmadım ama bazen iyi bakım yapamıyor muyum diye kaygılanıyorum her gün yapanları duyunca:(

6cf2a6b6 profile picture

6cf2a6b6

bence bu kadar fazla yapmak burun içini tahriş edebilir ve kendi mukozasını bozabilir. ben tıkalı gördüğümde yapıyorum haftada 1 falan bazen 2 haftada bir. doğal yapısını korumasi lazim

4903e811 profile picture

4903e811

Hergün yapmak iyi değil, bende 2 aylıkken başladım sümük olduğunu duyuyordum hava ile çekiyorum onun dışında bişi yapmıyorum. Eğer grip veya tıkalı değilse dokunmayın derim hele öyle şırınga dolusu sıvı sıkmayın derim grip değil ise

iremnazli859 profile picture

Burun delikleri şişiyor ben tıkalı olmadıkça ve hasta olmadıkça yapmıyorum şu an hasta ve çok zor temizleyebiliyorum iyileşince de bırakırım bebeğimin burun deliğinin içi şişti bile

nedd0705 profile picture

bebeğim 4 aylık ve sadece 5 kez temizledim şimdiye kadar.. evimiz çok nemli bence en büyük etken bu. yüzde 55-65 bandında. genellikle hapşırarak kendi temizliyor ben aşırı tıkandığında beslenme ve uykuyu etkileyecek duruma geldiğinde tekli serum fizyolojik yarısı bi deliğe yarısını diğer deliğe sıkıp manuel aspiratör ile alıyorum. doktorum bu şekilde önermişti. sık temizlemek mukozayı etkiler gerekmedikçe temizleme dedi. bşr de her seferinde aspiratör ile almaya da gerek yok sadece serum fizyolojik az sıkıp yumuşatsanız da yeterli ya hapşırır ya da mideye iner dışkı ile atar dedi

Yanıtlar

papatya profile picture

dün okudum herkesin yorumunu dün akşam banyo ettim uyuttum sabahta sadece serum fizyolojik sıktım hafif tıslıyor gibiydi çekmedim artık sürekli yapmayacağım evin nemi iyi bizdede 50 55 civarı bakalım böyle devam edeceğim