Ben mi abartıyorum?

Melisamom profile picture

Melisamom |

Merhaba 27 yaşındayım Almanya’da yaşıyorum birkaç yıl önce okumak için geldim ve daha sonra burada kalıp evlendim iki ay önce de bir bebeğim oldu eşim de Türk benim ailem Türkiye’de onun ailesi burada doğumdan itibaren onlardan destek istedik ilk 10 gün kayınvalidem bizde kaldı daha sonra biz de 10 gün onların evine gittik fakat bu süreçte kayınvalidem ve kayınpederimin bebeğe sanki kendi çocukları gibi davrandığını gözlemledim .Acil sezaryen ve bir kaç farklı sorunundan dolayı yeteri kadar sütüm yok ve mama takviyesi başladık ben uyurken bebeğime gizlice mama veriyorlar, benim verdiğim 30 ml onlara asla yeterli gelmiyor ve 60 ml veriyorlar ben uyurken . Yine ben uyurken çocuğa hıçkırık turtuğu için su içirmişler . Gece Yenidoğan bebeğimle birlikte uyumak istiyorlar . Bir gün ben tuvaletteyken bebeğimi alıp dışarıya yürüyüşe çıkmışlar . Arkalarından gittiğimde beni görmelerine rağmen yollarını değiştirip başka tarafa gitmişler bunu da görümcemle konuşurken öğrendim . Bebeği emzirmem dışında asla bana vermiyorlar . Bebeği sürekli kucaklarında uyutuyorlar yatağa yatırmama izin vermiyorlar . Sürekli bebeğimle yalnız kalmak istiyorlar onlar severken yanlarında durmamdan rahatsız oluyorlar . Şimdilik aklıma gelenler bunlar . Ve bu yüzden ben eşimin ailesiyle arama mesafe koydum eşim sürekli beni kıskançlık ve ön yargılı olmakla suçluyor .

Tartışmaya katılın

Yanıt vermek veya kendi sorunuzu sormak için Momy uygulamasını indirin.

Google Play'den alınApp Store'dan indirin

Cevaplar

Fatma  profile picture

Merhaba Melisa, Almanya'da dogum yapınca 10gün eve hemsire geldigini duydum. size de geldi mi dogrulugu var mı? Benim annem maalesef hayatta degil. Hastaneden eve geldigimde ve sonraki sürecte aglama krizlerim oldu. Lohusa döneminde k.validemlere beni rahatsiz etmeyecek sekilde davranmalarını söylemesini istedim eşimden. Sonrasinda lohusaligim bitene kadar arayan gelen olmadı, kendince triplere girdi. kendisinin de zaten saglik sorunları old için üstelemedim. Onlara guvenerek çocuk yapmadım sonuçta sadece destek bekledim ama pek olmadı. şimdi bebegim 4,5 aylık oldu. her defasında yardıma gelirim çagır beni diyor. Bu süreçte anladim ki aslında kimseye ihtiyaç yok. Taze bir annede olması gereken sabır, özgüven ve iç güdü. Bunlar sende de olsun mutlaka. kendini teselli et. millet nasıl baktıysa bende öyle bakarım de. Neden k.validenlere gittin ki, bosver kendi çocuguna kendin bak. Yarın bir gün yüzüne vurmasınlar. Uykun çok mu ağır ki sen uyurken çocugu aliyorlar yanından. Bizimkiler de sanki biraz müsaade etsem öyle davranacak gibi. hatta bir an önce yemek yemege baslamasını bana ihtiyaç kalmamasını bekliyorlar. onların ilk torunuysa benimde ilk çocugum :) Her neyse kendine güven bebegini al ve evine dön. Saygı çerçevesi içinde mesafeni koy. Eşin seni dinlemezse başkasından ona söylemesıni iste. Erkekler yeni dogum yapmıs bir anneyi anlayamıyor. Eşin de dahil kim ne derse desin. hiç birsey senden ve bebeginden önemli degil. Nereye gidersen git kime anlatırsan anlat Türk anne baba her yerde aynı. Her yerde hep aynı sorunlar. O yüzden bunları kafana çok takma. gerekirse az uyu ama çocuguna sen bak. Yalnız degilsin. Umarım bu cvbmı görürsün. Allah yardımcın olsun.