38.Hafta İri bebek

Cedi profile picture

Cedi |

Merhaba ben 38. Hafta kontrolünde çatı muayenesi oldum doktor çatımın basık olduğunu iri bebek doğurmamın zor olacağını söyledi. Bebeğim 3400 görünüyor ve kilo aldırma dedi yediklerime dikkat ediyorum ama ne kadar dikkat edersem edeyim 40. Haftayı beklersem bebek 3800 ve üstüne ulaşabilir ve doğum zor olur korkusu var doktorum haftaya suni sancı deneyebiliriz dedi normal doğum yapmayı çok istiyorum ama bebeğimi riske atmak hiç istemem. Doktorum 3600’e kadar kilo alabilir ama sonrası riskli dedi bir de 40. Hafta bayram ve arifeye denk geliyor doktorum şehir dışında olacak yani 40. Haftayı beklemek istemiyorum şu an tam 38+4’üm sizce doğum başlamazsa ne yapmalıyım direkt sezeryan günü mü alayım suni sancı mı deneyeyim benim durumumda olan oldu mu şimdiden teşekkür ederim

Tartışmaya katılın

Yanıt vermek veya kendi sorunuzu sormak için Momy uygulamasını indirin.

Google Play'den alınApp Store'dan indirin

Cevaplar

burcin.aliskan profile picture

Benim bebeğim için de 30. haftadan itibaren iri bebek dediler. Hatta 35'e geldiğimde şimdiden 3,5 kilo olmuş, böyle giderse doğuramazsın, diyet yap dediler ki ben gebeliğimin ilk gününden son gününe kadar toplam 10 kilo almıştım. Buna rağmen diyet önerdiler. Tabiki diyet yapmadım ve geleneksel yöntemle mezura ile ölçüm yapan elle muayene eden bir ebeye gittim. Bebeğin iri değil korkmana gerek yok dedi. Sonuç olarak 39+4'te oğlum doğduğunda 3280 gramdı. Yani diyeceğim o ki doktorunuzu değiştirin. Belli ki doktorunuz bayramda gideceği tatile zeval gelmesin diye sizi korkutmuş. Saatlerce doğumun başında durmak doktorlar için angarya geliyor ve 15 dakikada kesip çıkartayım diyorlar. Bedeninize ve bebeğinize güvenin. Sağlıkla kucağınıza alın.

38.Hafta İri bebek için cevap | Momy