# Hafta Hafta Gebelik - 16 Haftalık Gebelik

Canonical: https://momy.app/content/hafta-hafta-gebelik-16-haftalik-gebelik

Markdown: https://momy.app/content/hafta-hafta-gebelik-16-haftalik-gebelik.md

Gebelikte 16. haftadan itibaren, daha önce gebelik yaşamış anneler bebek hareketlerini hissedebilirken, ilk gebelikte genellikle 20. haftaya kadar hareketler hissedilmez, bu yüzden endişelenmemek gerekir. Yatış pozisyonu hem annenin hem bebeğin sağlığı için önemlidir; gebeliğin ilk aylarında istediğiniz pozisyonda yatabilirsiniz. Ancak ilerleyen aylarda sırtüstü yatmak, rahmin ana damarlara baskı yapması nedeniyle kan akışını azaltabilir ve tansiyon düşüklüğüne yol açabilir. Bu yüzden özellikle sol tarafınıza yatmanız tavsiye edilir, çünkü bu pozisyon bebeğe kan akışını artırır ve annenin böbrek fonksiyonlarını kolaylaştırarak ödemi azaltır.

## Kısa Cevap

Gebelikte 16. haftadan itibaren, daha önce gebelik yaşamış anneler bebek hareketlerini hissedebilirken, ilk gebelikte genellikle 20. haftaya kadar hareketler hissedilmez, bu yüzden endişelenmemek gerekir. Yatış pozisyonu hem annenin hem bebeğin sağlığı için önemlidir; gebeliğin ilk aylarında istediğiniz pozisyonda yatabilirsiniz. Ancak ilerleyen aylarda sırtüstü yatmak, rahmin ana damarlara baskı yapması nedeniyle kan akışını azaltabilir ve tansiyon düşüklüğüne yol açabilir. Bu yüzden özellikle sol tarafınıza yatmanız tavsiye edilir, çünkü bu pozisyon bebeğe kan akışını artırır ve annenin böbrek fonksiyonlarını kolaylaştırarak ödemi azaltır.

#gebelikte16hafta #gebeliktemerakedilenler #hamilelik

Eger ilk gebeliginiz degilse bebeginizin hareetlerini bu haftalarda hissetmeye baslayabilirsiniz.Gobeginizde bi dalgalanma ,gaz boluncugu gibi bir his birakabilir.Ama ilk gebeliginiz ise bebeginizin hareketlerini 20. Haftalarda hissetmeye baslayacaksiniz buyuk ihtimalle.Bebegimin harketlerini hissetmiyorum diye telasa kapilmayin yani 20. Haftaya kadar daha vaktiniz var.
Sevgili anne adaylari gebelikte ytis pozisyonunuz sadece konforunuz acisindan degil hem bebegin hem de sizin sagliginiz icin de oldukca onemlidir.Gebeligin basinda bebeginiz de daha cok kucuk oldugu icin yatis poisyonunuz cokta onemli degildi. Ortalama 25-30 haftaya kadar istediginiz pozisyonda yatabilrisninz.Ozellikle eger yuzustu yatmai seviyorsaniz belki bebeginizin zarar gorebilecegini sikisacagini dusunuyor olabilrisiniz.Ama merak etmeyin bebeginizin etrafini sararn amniyon sivisi sayesinde bebeginize bir zarar gelmez.Zaten karniniz biraz daha buyudukten sonra istesiniz de rahat edemediginiz icin yuzustu yatamayacaksiniz.o yuzden simdi keyfini cikarin.

Aslinda gebelik ilerledikce sirt ustu yatmaniz da bebek icin sakincalidir.Gebeliginiz ilerledikce buyuyen rahminiz, sizin omurganiz boyunca ilerleyen ana damarlariniza basi yapar.Anne de kalbe giden kan akisi azalabilir ve tansiyon dusuklugu yasayabilirsiniz.Ayni aman da rahime giden kanda azlacagi icin  bebege giden kan miktari da azalir .Bu nedenle sizde ilerleyen donemlerde cok duyacaksiniz solunuza ya da saginiza yatmaniz tavsiye edilir .Ozellikle solunuza bu arada .

Cunku sol tarafa yattiginiza bebege giden kan akisi daha da artar.HEm de annenin bobreklerinden idrar daha kolay suzulur ve el,ayak ve bileklerde odem sislik azalir.

## İçerik Bilgisi

- Yazar: Ferzan Ebe

## İlgili Momy Kaynakları

- [Momy Makaleleri](https://momy.app/explore)
- [Sorumluluk Reddi Beyanı](https://momy.app/disclaimer)

## Sorumluluk Reddi Beyanı

Bu içerik yalnızca bilgilendirme amaçlıdır ve tıbbi tavsiye yerine geçmez. Gebelik, doğum, anne sağlığı veya bebek sağlığıyla ilgili kararlar için doktorunuza ya da yetkili sağlık profesyoneline danışın.
